سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
بازتاب دیدار تیم ملی بانوان با بلاروس

آزمون: تک تک بازیکنان را آنالیز می کنیم

تیم ملی فوتبال بانوان که برای شرکت در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا آماده می شوند دو دیدار تدارکاتی با بانوان بلاروس برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان پس از دومین بازی دوستانه برابر بلاروس گفت: اول اینکه باید بگویم خیلی خوشحالم که جلوی یک تیم اروپایی و رنکینگ بالا بازی اول را پیروز میدان شدیم و در دیدار امروز هم که نیمه اول یک بر صفر جلو بودیم و نیمه دوم در یک غافلگیری گل تساوی را دریافت کردیم.

بدون شک نتیجه این دو بازی دوستانه در فیفا دی کمک زیادی در تغییرات رنکینگ خواهد کرد.

وی اضافه کرد: من  از بازیکنانم و کادر فنی ام بسیار راضی هستم. بنظرم بچه ها امروز نسبت به بازی اول خیلی بهتر و هماهنگ تر بودند و راحت یکدیگر را در زمین پیدا می کردند. تنها موضوعی که در حال حاضر دغدغه ماست، نداشتن زمان کافی برای آمادگی بازیکنان است. برای این دو مسابقه ما با یک اردوی آماده سازی به مصاف تیم بلاروس رفتیم و شاهد این بودیم که بچه ها هر بازی بهتر از بازی قبل ظاهر شدند. با تعویض هایی که در نیمه دوم انجام دادیم، به جز تعویض اجباری زهرا خواجوی، که بنظرم وقتی یک دروازه بان وسط بازی تعویض می شود، نهایتا تمرکز کل تیم یک مقدار پایین آمد، البته این موضوع هیچ  چیزی از ارزشهای رها یزدانی کم نمی کند ولی خوب یک اتفاق غیرمنتظره برای ما بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ادامه داد: هر دو تیم فرصت های زیادی روی دروازه ها ایجاد کردند. شاهد بازی خوبی از هر دو تیم بودیم. البته تیم بلاروس در نیمه دوم خیلی خشن بازی می کرد و سعی داشت با این رویه بازیکنان ما را تحریک کند. در هر صورت شاهد دو بازی خوب از تیم ملی فوتبال بانوان ایران بودیم. این دو مسابقه می تواند یک شروع بسیار خوب برای آمادگی تیم ملی فوتبال باشد. با پیگیری و برگزاری اردوهای منظم و همدلی بازیکنان، مطمئنا اتفاق های خوب های در آینده برای فوتبال بانوان خواهد افتاد.

آزمون در پایان خاطر نشان کرد: دو اردو در آذرماه پیش بینی کرده ایم و برنامه هایمان را به فدراسیون و کمیته بانوان ارائه کردیم. در این دو اردو سعی داریم بیشتر بازیکنان لیگ برتر و لیگ یک را رصد و آنالیز کنیم و از دی ماه اردوهای اصلی خودمان را آغاز می کنیم. من به همراه کادر فنی بازی های لیگ برتر را نیز زیر نظر داریم. همچنین از باشگاه های لیگ برتری که کمال همکاری را با ما دارند و فیلم بازیها را در اختیار ما قرار می دهند، کمال تشکر را داریم و می توانیم ارزیابی دقیقی روی تک تک بازیکنان داشته باشیم.