سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
دیدار ایران - تونس

 فرصتی برای ارزیابی کلی تیم ملی

تمرین امروز ملی پوشان در زمین الریان با تمام نفرات و دیدار با تونس فرصتی طلایی برای محک جدی بازیکنان و شناسایی ترکیب نهایی و مصاف با انگلیس در نخستین بازی در جام جهانی است.

روز گذشته با ورود کاروان ایران به دوحه و انجام مراسم استقبال در هتل الریان قطر، لژیونر ها هم به تیم اضافه شدند دیدار با تونس فرصت خوبی است تا کارلوس کی روش در فاصله چند روز تا بازی سرنوشت ساز با انگلیس نفرات اصلی و ترکیب نهایی را شناسایی کند.

اگر چه در خط دروازه و مدافعان مرکزی و کناری نفرات ثابت و اصلی شناسایی شده اند، اما در باره خطوط میانی و حمله آخرین ارزیابی ها و آزمون ها باید انجام شود. باید شرایط نوراللهی، عزت الهی، جهانبخش و امیری سنجیده شود تا ترکیبی ایده آل برای خط میانی انتخاب شود. در فاز تهاجمی هنوز وضعیت سردار آزمون و میزان آمادگی او مشخص نیست. اگر او شرایط بازی داشته باشد ،این احتمال وجود دارد که طارمی مانند جام قبلی در روسیه یک‌پله عقب بازی کند و به عنوان بال چپ‌ و راست انجام وظیفه کند. در واقع رویکرد کی روش برای آرایش تیم ملی در بازی با انگلیس ۱-۵-۴ خواهد بود.

اگر آزمون شرایط بازی نداشته باشد، قطعا طارمی تک مهاجم ایران خواهد بود تا در ضد حملات و فرارهای او چشم به دروازه سه شیرها داشته باشیم. تونی حریف فردای ملی پوشان و نماینده آفریقا تیمی فیزیکی است که فوتبالی مبتنی بر دوندگی و جدال‌های قدرتی ارائه می دهد. آنها در گروه D با فرانسه، دانمارک و استرالیا مصاف دارند. تونس تا به حال شش دوره در جام جهانی حضور یافته و در رنگینگ ۳۰ قرار دارد. آنها ماه قبل ۱-۵ مغلوب برزیل شدند.

یوسف مساکنی، رامی البدری یاسین مریاح و ایمن مثلوثی ستاره های تیم تونس هستند. مساکنی ۳۱ ساله چهره شناخته شده تونسی ها سالها در باشگاه‌های قطر بازی می کند و نقطه امید آنها محسوب می شود. او در چند روز گذشته از ناحیه پا آسیب دیدگی داشته و مانند البدوی شاید به دیدار فردا نرسد. مثلوثی دروازه بان کهنه کار و کاپیتان تیم تونس هم از جمله نفراتی است که ۷۰ بازی ملی دارد و در زمره بازیکنان کلیدی این تیم محسوب می شود. دیدار فردا پشت درهای بسته برگزار می شود و اجازه ورود خبرنگاران و عکاسان به ورزشگاه داده نشده است.

نویسنده: احمد میرزاییان