جمعه دهم فروردین ماه
رکورداران افسانه ای در جام جهانی

از مارادونا تا مسی...

جام جهانی همواره برای بازیکنان فوتبال و حتی مربیان رکوردهایی را در پی دارد که در کتاب تاریخ فوتبال به ثبت می رسد و در این زمینه بازیکنان آرژانتین در صدر قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: در حال حاضر رکورد بیشترین بازی برای آرژانتین در جام جهانی را مارادونا با 21 دیدار در بزرگترین صحنه فوتبال دنیا در اختیار دارد و لئو مسی فقط با انجام سه بازی می تواند این رکورد را تصاحب کند.

مارادونا رکورد بیشترین پاس گل برای آرژانتین در جام جهانی را با 8 پاس در اختیار دارد که لیونل مسی در حال حاضر با پنج پاس گل پشت سر او قرار گرفته است. جای تعجب ندارد اگر مسی موفق شود در قطر این رکورد را متعلق به خودش بکند چون او در این فصل با پیراهن PSG توانسته 14 پاس گل در 18 بازی برای هم تیمی های خود ارسال کند.
از نظر آمار گلزنی، این رکورد متعلق به مارادونا نیست.
این رکورد به گابریل باتیستوتا با 10 گل در جام جهانی برای آلبی سلسته تعلق دارد. مسی تا به حال 6 بار در این رقابت ها گلزنی کرده در حالی که مارادونا با هشت گل بالاتر از او قرار دارد.
این رکورد ممکن است برای مسی سخت‌ترین رکورد باشد، اما اگر آرژانتین مسیرِ جام جهانی را تا انتها طی کند، دستیابی به این رکوردِ ویژه برای لئو دور از ذهن نخواهد بود.
نهایتا لئو مسی پنجمین جام جهانی خود که احتمالاً آخرین آن هم خواهد بود را تجربه خواهد کرد و این آخرین فرصت برای اوست که فصل جدیدی در تاریخ جام جهانی برای آرژانتین بنویسد و نام خود را در میانِ برترین رکورد دارانِ این رقابت ها ثبت کند.