جمعه دهم فروردین ماه
گزارش گاردین از نشست بازیکن تیم ملی

جهانبخش: انگلیسی ها با ذهن ما بازی می کنند

جهانبخش رسانه های انگلیسی را به تلاش برای بی ثبات کردن ایران در جام جهانی متهم کرد.

علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی که در برخی مواقع شبیه به یک اقدام بلند دیپلماتیک می‌شد، رسانه‌های انگلیسی را متهم کرد که قصد دارند با طرح پرسش‌هایی در مورد اعتراض‌ها در خانه، تیمش را بی‌ثبات کنند.

همچنین به نظر می‌رسد جهانبخش القا می‌کند که مطبوعات در حال انجام چنین بازی‌های ذهنی به عنوان بخشی از کمپین گسترده‌تر انگلیسی برای تضعیف ایران قبل از دیدار تیم‌ها در افتتاحیه جام جهانی در روز دوشنبه هستند. با این حال هافبک تهاجمی که تا تابستان برایتون بازی می کرد، درباره تاثیر اعتراضات در تیم ملی فوتبال گفت: من تعجب نمی کنم که شما این سوال را می پرسید، او پاسخ داد: فکر می کنم شما از رسانه های انگلیسی هستید راستش را بخواهید مطمئن نیستم که اگر انگلیس در گروه ما نبود، اولاً با این سؤال می‌آمدید.

 ثانیاً ما چند هفته ای است که با تمام رسانه های انگلیسی با این موضوع رو به رو بوده ایم این همه تیتر اخبار در نزدیک شدن به جام جهانی بود، هر دلیلی که باشد. جهانبخش سپس تاکید کرد که مطبوعات انگلیسی در حال انجام یک بازی ذهنی هستند و افزود: اما ما فقط چهار روز فرصت داریم تا یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های زندگی‌مان را انجام دهیم تک تک افرادی که در تیم ملی نقش دارند و همه ما تمرکز کرده‌اند.

جهانبخش در یک نشست خبری که تنها پس از سه سوال به پایان رسید، اذعان کرد: صادقانه بگویم اگر این سوال را خارج از وظیفه من در قبال ملی پوشان مطرح کنید تیم من به این سوال با دیدگاه دیگری پاسخ می‌داد. او گفت: از کودکی همیشه رویای بازی برای تیم ملی را در سر داشتم و تیم ملی همیشه یک رویای بزرگ برای من بوده است و مطمئن هستم که برای همه اعضای تیم یکسان است. ما همیشه می‌خواهیم به پیراهن ملی و به تیم ملی بدون توجه به هر چیزی احترام بگذاریم و تک تک بازیکنانی که نماینده تیم ملی ایران هستند برای حضور در اینجا و حتی پیشتر از ما برای جام‌های جهانی گذشته بسیار تلاش کرده‌اند. ما سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و در طول این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی از هر نظر وجود داشته است اما وقتی فوتبال بازی می‌شود، فکر می‌کنم می‌توانیم شادی ایجاد کنیم و می‌توانیم شادی را برای مردم رقم بزنیم.

منبع: گاردین

مترجم: هستی رفیعی