پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
در راه جام جهانی قطر

رویاپردازی انگلیسی ها برای بازی با ایران

زمانی که انگلیسی ها روز دوشنبه برابر ایران بازی کنند، یک ملت دوباره رویاپردازی را آغاز می کند.

رویترز در اینباره نوشت: تیم تحت نظارت گرت ساوت‌گیت انگلیس برای اولین بار از سال 1966 به شدت به کسب مدال بزرگ نزدیک شده است. ابتدا با حضور در نیمه نهایی جام جهانی 2018 روسیه و سپس شکست مقابل ایتالیا در ضربات پنالتی در فینال یورو 2020 این حس آزاردهنده ای وجود دارد که ممکن است آن اشتباهات دوباره از انگلستان سر بزند و یک فرصت دیگر از دستشان خارج شود.

اما علی رغم همه این پیش بینی ها برخی ها معتقد هستند آنها به عنوان یکی از تیم هایی که احتمال دارد تاج قهرمانی جام جهانی را بر سر بگذارند، وارد قطر شده اند.

برای اینکه این اتفاق بیفتد، شروع سریع در هر مسابقه ضروری است و بازی در گروه B مقابل ایران این شرایط را فراهم می کند، حتی اگر دست کم گرفتن تیمی که توسط کارلوس کی روش اداره می شود و در رده بیستم رنکینگ فیفا قرار دارد خطرناک باشد. انگلستان در شش بازی بدون برد خود در لیگ ملت‌ها، انگلیس فاقد خلاقیت و گلزنی بود و گهگاه در خط دفاعی آشفته به نظر می رسید، به خصوص در باخت خانگی 4-0 مقابل مجارستان.

تساوی مهیج 3-3 مقابل آلمان در آخرین بازی قبل از جام جهانی باعث شد که تا کمی فضای خوش بینی به وجود آید و تیم ساوت گیت مجهز به کنترل گروهی نشان بدهد.

برد فریدل دروازه بان سابق ایالات متحده در حالی که به بازی های گروه B نگاه می کند، به Bookmakers.com گفت: اگر انگلیس در هر سه این بازی ها کاملاً متمرکز باشد و بهترین بازی را انجام دهد، می تواند در هر سه بازی پیروز شود. اما ایران تیمی با ساختار خوب است که به راحتی نمی توان آن را شکست.

فکر می کنم که انگلیس برای پیروزی برای ایران کار دشواری پیش رو دارد. این را اضافه کنیم که تاکتیک های ساوت گیت اغلب بیش از حد محتاطانه دیده می شود، به ویژه در برابر حریفان با کیفیت اما انتظار نداشته باشید که سرمربی تیم ملی انگلیس در ترکیب اصلی خود در برابر ایران با بازیکنان خوش ذوقی مانند جیمز مدیسون، جک گریلیش و فیل فودن مواجه شود.یکی از بازیکنانی که مطمئناً شروع می کند، کاپیتان و گلزن هری کین است که 51 گل از 75 بازی ملی به ثمر رساند و در آخرین جام جهانی با 6 گل کفش طلا را به دست آورد، در حالی که جود بلینگهام هافبک 19 ساله می تواند برگ برنده ساوتگیت باشد.

علیرضا جهانبخش وینگر تیم ایران گفت: تمرکز بازیکنان فقط روی تلاش برای پشت سر گذاشتن مرحله گروهی برای اولین بار در تاریخ است.او به خبرنگاران گفت: چیزی که من یاد گرفتم همیشه احترام به پیراهن و احترام به تیم ملی بدون توجه به هر چیزی بود.

منبع: رویترز

مترجم: هستی رفیعی