جمعه دهم فروردین ماه
تمامی بزرگان کشتی در آکادمی اکبر فلاح

تکریم کسوت در دروازه غار...

دیدار پایانی اولین دوره مسابقات کشتی آزاد نوجوانان جام استاد منصور برزگر به همت پهلوان اکبر فلاح در سالن کشتی کارگران تهران برگزارشد.

مسابقه ای که از چند جهت حائز اهمیت بود اول هم زمانی این رقابت ها با فینال لیگ برتر کشتی در سالن تازه باز سازی شده هفت تیر که در رویداد جذاب کشتی را در دو سوی تهران پیش روی علاقمندان قرار داده بود. فارغ از آنچه که در فینال لیگ برتر پیش آمد و حواشی متعددی که این مسابقه داشت اما واقعیت مهم اینجا بود که تمامی بزرگان کشتی ایران در آکادمی فلاح حضور داشتند و این نشان از اهمیت این مسابقه نسبت به جدال قهرمانان جهان و المپیک در فینال لیگ داشت. دومین نکته اینجا بود که در فینال لیگ مصافی با جاذبه های مالی هنگفت در جریان بود و کشتی گیرانی که برای حضور در یک مسابقه چند صد میلیونی می گرفتند و آنها به خاطر پولی که بابت قرارداد از باشگاه ها گرفته بودند کشتی می گرفتند اما این طرف در دروازه غار همه چیزبود به جز پول!

سوم اینکه در سالن هفتم تیر حواشی متعددی روی داد که زیبنده کشتی نبود اما در سالن شهید معتمدی همه فقط برای بزرگی کشتی آمده بودند از نوجوانانی که از کرمانشاه، مازندران، اصفهان، و... شرکت کرده بود تا حضور بزرگانی چون حاج محمد طالقانی و پهلوان رسول خادم، محمد طلایی ، علی بیات، محمد محمودی، حاج داود زوله، رضا لایق، حاج احمد حاتمی، عشقعلی لامعی، بهروز سلطانی حتی برگزاری این مسابقات به قول پهلوان اکبر فلاح بخاطر احترام به بزرگان کشتی در دستور کار قرار گرفت چرا که باید در زمان زنده بودن این عزیز آن از آنها یاد کنیم. مراسمی که در پایان آقایان رسول خادم و حاج محمد طالقانی برای حاضرین سخرانی کردند. سخنان رسول خادم مورد تشویق تماشاچیان حاضر درسالن قرار گرفت و در پایان اولین دوره مسابقات جام منصورخان برزگر هم تیم آکادمی کشتی فلاح روی سکوی نخست ایستاد.

گزارش: احمد دباغ