جمعه دهم فروردین ماه

گزارش های البرز ورزشی از جام جهانی فوتبال

جادوی توپ گرد در سواحل خلیج فارس

روزی که لگد زدن به توپ گرد بین جوانان کشور ها باب شد هرگز کسی فکر نمی کرد که این ورزش همانند جادویی جهان را در بر بگیرد.

یاد ژول ریمه فقیر به خیر که جام جهانی را ابداع کرد تا زمینه ای برای تبادلات فرهنگی کشور ها در سایه ی فوتبال فراهم آید و عجیب اینکه امروز یک کشور کوچک با مسوولانی پر از همت برآن شدند که پر هزینه ترین جام جهانی را در قطر برقرار کند. یک کشور به اندازه یک شهر ایران عزیز و بزرگ ما، 220 میلیارد دلار برای این میزبانی هزینه کرده اند ولی از آنجایی که به ارزش صنعت فوتبال واقف شده اند بیش از هزینه ای که تحمل کرده اند درآمد آید کشورشان شده است. روزانه بیش از صد پرواز در فرودگاه دوحه می نشیند تا میلیون ها گردشگر و دوستدار ورزش از اقوام و ملل مختلف شاهد پرواز این گوی زیبا باشند.

جام جهانی باعث شد که سرزندگی در این کشور کوچک و اغلب ساکت موج بزند. ورزش عامل اصلی تحرک و پیوند ملت ها است و ما دز جام جهانی این تاثیر متقابل را دیده و می بینیم.

امیدوار هستیم که کشور باستانی ما که سرشار از منابع خدادی است بتواند روزی میزبان جام جهانی باشد وقتی تنها ورزشگاه متحرک جام جهانی در قطر را یک مهندس ایرانی طراحی می کند بیشتر بر این باور می شویم که می توانیم با تکیه بر استعداد های لایزال خالق پروژه های بسیار مهم بین المللی باشیم.

دوحه – حسین علی اسماعیلی