سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
جان سخت ها آماده پیکار

مراقب روباه مکار باشید

تیم ایران در آستانه اولین بازی خود در جام جهانی سخت ترین رقابت دور اول را مقابل تیم انگلیس برگزار می کند.

در آستانه آغاز رقابت‌های جام جهانی در قطر پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر پرچم های کشورهای دیگر در خیابان‌های دوحه نصب شد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس برای نخستین بار در تاریخ دو تیم ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه دوحه اولین دیدار خود را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار خواهند کرد.

این در حالی است که مسابقه دو تیم تحت تاثیر حواشی بسیاری است و تا کنون کنفرانس هاس خبری پر حاشیه ای را هم دنبال کرده است. این نه تنها برای دو تیم که در کل دنیا بازتاب های سیاسی خود را دارد و علاه بر یک بازی فوتبال عادی است.بدون شک دو تیم اما به لحاظ فوتبالی به میدان می روند و مربیان و بازیکنان کاری به این حواشی ندارند. همانطور که از کنفرانس های خبری هر دو تیم قابل مشاهده بود بازیکنان و مربیان فقط برای فوتبال به میدان می روند. با این حال انگیزه های ورزشی این مسابقه حساس هم کم نیست.انگلیس برای کسب دومین قهرمانی در معتبرترین تورنمنت فیفا هدفی جز پیروزی ندارد و ایران که تا به حال موفق به صعود از گروهش نشده به دنبال کسب امتیاز است تا با انگیزه بیشتری به دنبال شکستن طلسم صعود به مرحله حذفی باشد.تیم ایران دو بازی دوستانه اخیر را با این نشان که انگیزه های زیادی دارد برگزار کرد. هر چند راضی کننده نبود.تیم ملی ایران پیش از سفر به قطر در مصاف دوستانه مقابل نیکاراگوئه برنده شد و چهارشنبه گذشته به مصاف تونس رفت و بازنده زمین را ترک کرد. با این حالی از اردوی این تیم در قطر خبر می رسد که بازیکنان تیم ایران حتی ادعای شکست تیم انگلیس را دارند . چیزی که در ذهن ما شاید ممکن نباشد اما طبق قوانین غیر قابل پیش بینی فوتبال هر ناممکنی ممکن است.هماهنگی چند ساله بازیکنانی که مهمترین فاکتور مثبتشان را می توانیم ثبات در اردوهای تیم ملی بدانیم بدون شک کارساز می شود. آنها به خوبی یکدیگر را پوشش داده و تغذیه می کنند و این می تواند شروع خوبی برای بازی با انگلیس باشد حتی اگر نتیجه آن پیروزی نباشد. بدون شک بازیکنان برای آنچه بارها از انگیزه در کنفرانس های خبری گفتند به خوبی می دانند که می توانند هر غیر ممکنی را ممکن کنند حتی اکر تیم مقابلشان مهره هایی چون هری کین باشند.هری کین، مهاجم و کاپیتان تیم انگلیس که از آمادگی بالایی برخوردار است اخیرا گفته بود انگلیس آماده فتح جام است. بدون شک او بازیکن محوری تیم انگلیس است. این اما نباید بازیکنان ما و کی روش را گول بزند چرا که انگلیس قبل از هر نامی یک تیم است و کین تنها حریف ما نیست. ازاین رو ممکن است این تیم برگ برنده دیگری برای گلزنی، کسب پیروزی و موفقیت رو کند. انگلیسی های مکار قطعا برای فریب ما می آیند و این دیگر کیروش و شاگردانش هستند که باید با شناختی که از حریف در این مدت کسب کردند راه مقابله را یافته و در این میدان سخت دوام بیاورند.

نویسنده: نیلوفر مژدهی