جمعه دهم فروردین ماه
گزارش های البرز ورزشی از جام جهانی

فوتبال ورزش لحظه هاست!

تمام انتظارات امروز به سر می رسد و تیم ملی کشورمان در نخستین گام مقابل یکی از قدرت های همیشگی فوتبال جهان شانس خود را می آزماید.

انگلیس به لحاظ داشتن لیگ حرفه ای هنوز هم از بهترین هاست بازیکنان با کیفیتی دارد که در دنیا شهرت دارند اما از  سال 66 لندن تاکنون قهر مان جهان نشده اند و مدعی هستند می توانند در قطر به شش دهه انتظار خود پایان دهند اما با این همه هری کین کاپیتان سه شیر ها می گوید: ایرانیان تشنه تر از پیش به میدان می آیند و نمی شود آنها را دستکم گرفت.

ایرانی ها خوب دفاع می کنند و ما هم بر این باور هستیم که کی روش امروز دیوار دفاعی محکمی را مقابل انگلیسی ها ایجاد خواهد کرد ما بازیکنانی داریم که حتی لیگ قهر مانان اروپا را نیز تجربه کرده اند و به اصطلاح تنشان به تنه نامداران فوتبال جهان خورده است به هر رسانه بین المللی که نگاه می کنیم از زوج سردار و طارمی می گویند که مصداق فنی حمله کننده اول و حمله بر دوم به شمار می آیند.

تعداد بازیکنان ستاره ما کم نیستند که بتوانند آسمان دوحه را نور باران سازند بنا بر این کنترل شرایط روانی تیم و تهییج آنها برای داشتن رو حیه مبارزه جویی وظیفه مهم دیگر کی روش است که فوتبال انگلیس و ضعف و قوت های آن را به درستی می شناسد.

می دانیم فوتبال ورزش لحظه هاست و هر آنچه که در چارچوب مستطیل سبز نقش می بینند به عوامل و فاکتورهای زیادی ربط پیدا ا می کند!

پس منتظر می مانیم و می دانیم بازی با سه شیر ها پایان راه نیست و تازه آغازی است برای رو باید رویی بهتر با ولز و ایالات متحده

در متن... در حاشیه

 پیراهن تیم ملی به فرودگاه آمده بود بعد از دو ساعت پرواز که به دوحه رسید فریاد «ایران ـ ایران» بود که شنیده می‌شد.

دقایقی بعد فرودگاه دوحه را روی سرشان گذاشته بودند، نه‌تنها ایرانی‌ها که تماشاگران سایر کشورها نیز همین شرایط را داشتند. جو جام جهانی 2022 در فرودگاه همه ‌چیز و همه‌کس را تحت تاثیر قرار داده بود این جادوی فوتبال است که دنیا را مستحور می سازد.

روزشمار جام جهانی عدد صفر را نشان می‌داد و همه برای بازی افتتاحیه لحظه‌شماری می‌کردند اما خیابان‌ها شلوغ‌تر از حد تصور بود درست زمانی که بازیکنان کشور میزبان در گیر و دار تصمیم‌ داور از طریق VAR درباره گل اکوادور بودند.

آنهایی که نتوانستند به ورزشگاه بروند، در منطقه‌ای که به «فن زون» معروف است دور هم جمع شدند. جمعیت زیادی حضور داشتند و حتی برخی بالای درخت نشسته بودند تا بلکه شاهد نمایش خوب تیمشان باشند اما قطر خیلی زود آنها را ناامید کرد به‌طوری که برخی از تماشاگران هنگامی که نمایشگر، چهره سانچس، سرمربی قطر را نشان می‌داد او را «هو» می‌کردند.

مسابقه که تمام شد اما تازه جشن قطری‌ها آن هم بعد از شکست در بازی اول، شروع شد.

مراسم نورافشانی و خوشامدگویی به حاضران دقایقی همه را مشغول کرد حتی پاکستانی‌ها و افغانستانی‌هایی که در دنیای خودشان سرگرم جشن و پایکوبی بودند.

اگرچه شروع جام جهانی برای میزبان ناامیدکننده بود اما حالا قلب فوتبال دنیا در قطر می‌تپد و این پرچم کشورهای مختلف است که کنار نمادهای جام جهانی 2022 در سطح شهر خودنمایی می‌کند. از امروز تا 27 آذر ماه فقط از فوتبال حرف بزنید، فوتبال ببینید و از شگفتی‌های جام بیست و دوم لذت ببرید!

دوحه - حسین علی اسماعیلی