جمعه سی و یکم فروردین ماه
لیگ برتر والیبال

توقف جوشش!

لیگ برتر والیبال در هفته دهم متوقف شد این در حالی بود که این جریان تازه روندگی خود را پیدا کرده بود.

شرکت دادن تیم نوجوانان شمس در تورنمنت کشورهای آسیای میانه به هیچ‌وجه دلیل قانع کننده ای برای تعطیلی لیگ نبوده اما پیکان به سبب جهانی بودن مسابقاتی در باشگاه های جهان توجیه پذیرتر می نماید.

تازه برای این تیم نیز می شد مسابقه یکی دو تیمی که یار کمکی به خودرو سازان داده بودند را از ادامه لیگ معاف کرد که تازه هیچ تیمی نباید متکی به یک بازیکن باشد مگر در ردیف فوق ستاره ها قرار داشته باشد و می دانیم در لیگ کنونی فوق ستاره نداریم. دکتر حمید شرافت عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال می گوید؛ شاید فدراسیون بنا به دلایلی نمی توانست لیگ را در شرایط کنونی ادامه بدهد وگرنه توقف مسابقات توجیهی مقبول ندارد.

تیم هایی مانند شهداب بلیت پرواز هوایی به آمل و هزینه هتل را هم تهیه کرده بود. من به عنوان نماینده باشگاه ها در هیات رئیسه در جریان ماوقع نیستم.

دکتر عیسی سنگدوینی مربی و مدیر باشگاه پاس هم می گوید: چرا نباید باشگاه ها در جریان تصمیمات فدراسیون باشند ما یک بار به خاطر کنسل شدن بازی در مریوان از بابت رزرو بلیت هواپیما و هتل کلی ضرر کردیم و حالا هم باید حدود ۲۵ میلیون مابه التفاوت منتفی شدن سفر هفته بعد را پرداخت کنیم در صورتی که آقای دکتر داورزنی بهتر می داند که ما با سیلی صورت سرخ می کنیم و پولی در بساط نداریم.
تیم هایی چون هراز آمل و شهرداری گنبد و ایفاسرام اردکان نیز از بابت این تعطیلی شاکی هستند.

جمال الدین واحدی مدیرعامل شهرداری گنبد می گوید: تیم ما دوران برزخ را پشت سر گذاشته و وارد فاز پیروزی شده است ولی متاسفانه با توقف یکماهه ای که پیش آمده همه‌چیز به سود رقبای آتی ما خواهد شد چون به طور عجیبی اعلام شد که از هفته دهم تیم ها می توانند نسبت به نقل و انتقالات اقدام کنند.

ما با بازیکنان برای چهارده هفته نیم فصل قرارداد داریم ولی با این شرایط ناچاریم به خاطر ده هفته ۵۵ درصد دستمزد را واریز کنیم. ما پول مردم شهر را برای والیبال هزینه می کنیم باید پاسخگو باشیم ولی فدراسیون به خاطر سه بازیکن لیگ را متوقف می سازد.

 وی و سنگدوینی درباره داشتن کفپوش استاندارد هم‌تکمله دارند.

در گرگان لیگ برتر بسکتبال هم در تنها سالن شهر برگزار می شود و آمل هم بنا به گفته آقای شعبانپور هفت تیم سوپر لیگ در رشته های مختلف دارد.

 چگونه می تواند کفپوش استاندارد را در اختیار فوتسال و بسکتبال با ویلچر بگذارد؟

آیا وزارت ورزش و تربیت بدنی شهرها می توانند سالن استاندارد در اختیار باشگاه ها بگذارند؟

از سوی دیگر آیا باشگاه های چون پرسپولیس و استقلال زمین اختصاصی دارند که در والیبال از ما طلب می کنند؟

با این رویه همه سرمایه گذاران از والیبال می روند و سرانجام محمد رضا شریف پور مدیر تیم فولاد سیرجان ایرانیان نیز می گوید: ما از اقدام فدراسیون برای کمک به تیم های نوجوانان و  پیکان حمایت می کنیم وقتی بحث منافع ملی پیش می آید حرفی نداریم ولی باید بدانند که باشگاه ما تاکنون نزدیک به  ۴۰۰ میلیون تومان بابت کنسل شدن مسابقات و جا به جایی بلیت و هزینه هتل ها ضرر کرده است.

 پارسال که ما در جام باشگاه های آسیا شرکت کرده بودیم حتی یک روز لیگ را تعطیل نکرده بودند ولی الان با یک ماه تعطیلی اجباری باشگاه ها در بحث پرداخت ها در تنگنا قرار می گیرند.

گزارش: جمشید حمیدی