پنجشنبه سی ام فروردین ماه
نگاه الجزیره اسپورت به بازی ایران - انگلستان

سیاسی ترین گروه؟!

تاساعاتی دیگر دیدار دو تیم ملی فوتبال ایران و انگلیس در قطر برگزار می شود الجزیره اسپورت در نگاهی ویژه به این مسابقه پرداخته است که در متن زیر می خوانید:

کدام تیم: انگلیس - ایران، گروه B

مکان: استادیوم بین المللی خلیفه

زمان: دوشنبه، 21 نوامبر (4 بعد از ظهر به وقت محلی، 13:00 GMT)

رده بندی: انگلیس (5) - ایران (20)

نتایج پنج مسابقه گذشته: انگلستان LDDLL، ایران LWLWD

اولین بازی احتمالاً سیاسی ترین گروه، تا ساعتی دیگر در ورزشگاه بین المللی خلیفه با ظرفیت 40 هزار نفری، انگلیس را مقابل ایران قرار می دهد.

با توجه به روابط پرتحرک بین دو کشور، تنها شانس رویارویی تیم های فوتبال در یک تورنمنت جهانی بود و آنها تاکنون موفق به دوری از یکدیگر شده اند.علاوه بر تنش سیاسی بین ایران و سه عضو گروه غربی اش، هر چهار تیم در 20 تیم برتر رده بندی قرار دارند که به آن لقب مخوف گروه مرگ داده اند.

انگلیس بر اساس رتبه‌بندی، نتایج قبلی و سابقه مسابقات، شانس صعود از گروه را دارد. با این حال تیم گرت ساوت‌گیت در تابستان امسال در لیگ ملت‌های یوفا سه شکست و سه تساوی کسب کرده است که منجر به سقوط آن‌ها شد.

ساوتگیت یک تیم قوی 26 نفره برای جام جهانی انتخاب کرده است و امیدوار است بهترین عملکردهایش در یورو سال گذشته به بهترین فرم خود بازگردند. کاپیتان هری کین با بازیکنانی مانند فیل فودن، رحیم استرلینگ و بوکایو ساکا هدایت حمله را بر عهده خواهد داشت. جردن هندرسون، جود بلینگهام و میسون مانت نیز خط هافبک قدرتمندی را تشکیل می دهند. مشکلات انگلیس اما در دفاع بوده که ساوتگیت نتوانسته مانع لو رفتن گل های آنها شود.

بنابراین ایران از این نقطه ضعف با مهدی طارمی ستاره خط حمله که توسط سردار آزمون و علیرضا جهانبخش حمایت می شود، در خط حمله استفاده خواهد کرد.کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی ایران به دنبال استفاده از تاکتیک های دفاعی سنگین خود برای مهار استعدادهای مهاجم انگلیسی خواهد بود.

ایران در بازی های دوستانه اخیر با پیروزی مقابل اروگوئه و لبنان نتایج مناسبی داشته است.ایران در مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی در 8 بازی از 10 بازی خود پیروز شد و بالاتر از کره جنوبی صدرنشین گروه خود شد. در حالی که مبارزات مقدماتی توسط دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات هدایت می شد، هواداران تیم ملی امیدوارند که بازگشت کی روش قبل از یک تورنمنت جهانی به نفع آنها باشد.

ایران امیدوار است حداقل با یک امتیاز از رویارویی ابتدایی خود دور شود. و با توجه به اینکه ایالات متحده از فرم خارج شده و ولز نزدیک به رده‌بندی دو تیم دیگر گروه هستند، تیم کی‌روش برای اولین بار شانس حضور در مرحله حذفی جام جهانی را خواهد داشت.

مترجم: هستی رفیعی