جمعه دهم فروردین ماه
یاداشت های جام جهانی فوتبال

فقدان روحیه مبارزه جویی

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین گام شکست خورد تا در پرونده فوتبال ملی ما سنگین ترین باخت تاریخ رقم بخورد.

انتقادات زیادی به تیم و کارلوس کی روش وارد شد اینکه چرا سردار آزمون به موقع وارد ترکیب نشد چرا دروازه بان دوم تیم ملی ویژگی های یک گلر در سطح جهانی را نشان نداد به عبارتی دیگر تیم ملی کشورمان در تمامی پست ها ضعیف بازی کرد ولی از نگاه نگارنده این سیمای واقعی تیم ملی ما نبود که اینهمه لژیونر دارد اما در حد یک تیم دست و پا بسته ظاهر شد.

واقعیت امر این است که در مسابقات مهم جهانی تجهیز تیم به لحاظ روانی هنری است که مسوولان ورزش و به خصوص سر مربی تیم باید از خود نشان می داد ولی آنها پیش از اعزام تیم نتوانستند چنین روحیه ای را در تک تک بازیکنان بدمند و آنها را از پیش باخته وارد نبرد بزرگ جام جهانی نکنند.

دیدگاه ها و نظرات متفاوتی بعد از شکست تیم ملی نقش بست ولی از بعد ورزشی اعتقاد داریم که هنوز دو مسابقه مهم با ایالات متحده و ولز باقی مانده است و همانگونه که اسکویچ سرمربی سابق تیم ملی در شبکه الجزیره اسپورت گفته بود: چهره واقعی تیم ملی گونه ای دیگر است و بازیکنان و ورزشکاران ما نشان دادند قادرند از غیر ممکن ها ممکن بسازند و اما بد نمی دانیم که نگاهی گذرا به برداشت های رسانه های کشور های عربی به باخت تیم ملی داشته باشیم:

سایت کوره: این سایت عربی نوشت: تیم ملی فوتبال انگلیس جام جهانی ۲۰۲۲ را به بهترین شکل ممکن آغاز کرد و توانست در دیدار برابر ایران با نتیجه ۶ بر دو به پیروزی دست پیدا کند.

این پیروزی ارزشمند باعث شد تا انگلیس موقتا به صدر جدول رده‌بندی گروه صعود کند. ساوتگیت تصمیم گرفت که از سیستم ۳-۳-۴ استفاده کند و این سیستم او به خوبی در این بازی پاسخ داد.

کارلوس کی‌روش از سیستم ۱-۴-۵ در این بازی استفاده کرد که تیم در نیمه نخست با ۳ گل شکست خورد و در نیمه دوم هم با وجود تغییراتی که کی‌روش داد این انگلیس بود که توانست سه گل دیگر وارد دروازه حریف کند که البته ایران هم دو گل به ثمر رساند.

یالا اسپورت: این سایت مصری هم به شکست ایران واکنش نشان داد و نوشت: تیم ملی انگلیس در دیدار برابر ایران پیروزی پر گل را به دست آورد. انگلیس توانست در  این بازی با نتیجه ۶ بر دو ایران را در هم کوبد تا در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد این درحالی است که ایران قعرنشین شد.

بی ان اسپورت: این روزنامه قطری هم نوشت: انگلیس جام جهانی را با پیروزی قاطع و پر گل برابر ایران آغاز کرد. تیم ملی فوتبال انگلیس که در بازی نخست خود به مصاف ایران رفت مشکلی برای پیروزی نداشت و توانست با نتیجه ۶ بر دو ایران را در هم کوبد تا در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد.

الریاضیه: این روزنامه عربستانی هم به شکست سنگین ایران برابر انگلیس پرداخت و نوشت: تیم ملی فوتبال انگلیس در بازی آغازین خود در جام جهانی ۲۰۲۲ ایران را با نتیجه ۶ بر ۲ در هم کوبید. انگلیس این پیروزی بزرگ را به لطف گل‌های بیلنگهام، دبل ساکا، و گلزنی استرلینگ، راشفورد و گریلیش به دست آورد این درحالی بود که هر دو گل ایران را مهدی طارمی به ثمر رساند.


الاتحاد: این روزنامه اماراتی هم نوشت: تیم ملی  فوتبال انگلیس طبق پیش‌بینی‌ها عمل کرد و توانست در دیدار برابر ایران به پیروزی دست پیدا کند. انگلیس شروع قدرتمندانه‌ای در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت و توانست در دیدار برابر ایران با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی دست پیدا کند.

انگلیس با پیروزی که در این بازی به دست آورد موقتا به صدر جدول رده‌بندی گروه صعود کرد.

دوحه – حسین علی اسماعیلی