جمعه سی و یکم فروردین ماه

قهرمانی کشتی گیر ایرانی تبار در ژاپن

مسابقات کشتی آزاد سراسر ی سال 2022 جام نخست وزیری ژاپن در شهر اوزاکای برگزار شد.

در آیند دوره از مسابقات کشتی گیران آزاد دانشجویان سراسر ژاپن حضور داشتند و در طی دو روز در سالن کشتی شهر اوزاکا بر روی تشک به رقابت پرداختند.
آرش یوشیدا اسفنجانی کشتی گیر فنی و تکنیکی که سابقه قهرمانی در تمامی رده‌ های سنی آموزشگاهی و مدارس را در کارنامه درخشان خود دارد اینبار در سن هجده سالگی و عضو تیم دانشجویان در این مسابقات حضور داشت. آرش در وزن 97 کیلوگرم در روز اول در سه نوبت بر روی تشک رفت و توانست در هر پیکار مقتدرانه بر حریفان قدر و صاحب عنوان با امتیازات بالا به برتری برسد.
آرش در روز دوم نیز در ديدار ما قبل فینال با اجرای فنون ناب که از کودکی از استاد اسفنجانی آموزش دیده بودکشتی گیر برتر تشک بود و توانست با پیروزی حکم فینالیست وزن 97 کیلوگرم را در تابلو مسابقات به نام خود به ثبت برساند.
حال در آنسوی تشک تاتسویا شیرایی قهرمان زیر 23 سال جهان در مسابقات امسال اسپانیا با دو بنده ی قرمز در مقابل آرش قرار گرفت.

آرش در این دیدار نیز با کنترل و تمرکز بالا قدرت ابتکار را در دست داشت و با دریافت یک امتیاز فنی و خاک کردن حریف و کسب دو امتیاز دیگر وبا اندوخته سه امتیاز با تسلط و نفس بالا در دقایق پایانی نیز دو امتیاز دیگر را نیز نصیب شد تا داور دست آرش یوشیدا را به عنوان قهرمان جام نخست وزیری ژاپن در سال 2022 بالای سر ببرد.
حال کارشناسان و کمیته فنی کشتی ژاپن یک کشتی گیر آماده در سنگین وزن به نام آرش یوشیدا اسفنجانی دارند که می‌تواند با حضور در مسابقات آینده از امید های پوشیدن دو بنده تیم ملی کشتی ژاپن در المپیک 2024 فرانسه باشد.

گزارش: رضا مقدم - ژاپن