جمعه دهم فروردین ماه
لیگ یک از نگاهی دیگر

والیبال فقط لیگ برتر نیست

والیبال فقط لیگ برتر نیست در مسابقاتی که لیگ یک برگزار می شود نزدیک به 300 بازیکن به طور هفتگی رقابت می کنند ولی کمتر دیده می شوند.

دور رفت این مسابقات در شرایطی به پایان رسید که در دو گروه برگزار شده شاگردان دو تن از بازیکنان سابق تیم ملی قهرمانی نیم فصل را به خود اختصاص داده است.

در گروه دوم این رقابت ها تیم گلگهر سیرجان بدون شکست صدرنشین شد. محمدرضا دامغانی بازیکن و مربی سابق تیم ملی که سرمربی نماینده سیرجان می گوید: بچه های ما زحمت کشیده اند تا بدون باخت نیم فصل اول را پشت سر بگذاریم هدف ما پیشرفت والیبال این شهر است به همین دلیل شانزده بازیکن بومی و چهار یار مهمان داریم رقبای ما دخانیات، چادرملو، پلیمر رازین و رعد پدافند مربیان خوب و بازیکنان ورزیده ای دارد لذا اعتقاد دارم لیگ اصلی از دور برگشت آغاز می شود. حسن لیگ یک این است که حدود هشت ماه طول می شکد ولی عیب آن این است که مسابقات فرسایشی تیم های بدون بضاعت مالی را آزار بدهد.

دامغانی از بازیکنان جوان تیمش محسن زارعی، رضا محمودآبادی و اسفند دیارپور با دو متر و ده سانتی متر قد به عنوان آینده داران تیم گلگهر یاد می کند و می افزاید نام این بازیکنان را به خاطر بسپارید.

اما امیر حسینی بهترین پاسور آسیا در نخستین تجربی مربیگری خود با تیم نصر امید قهرمان گروه اول شد او می گوید: تجربه بسیار خوبی برای من به وجود آمد بعضی از بازیکنان لیگ یک آنقدر کیفیت دارند که در لیگ برتر می توانند بازی کنند در تیم ما عقاب تیم فوق العاده ای است که با مربیگری سرهنگ حسین خانی می درخشد در تیم نصرامید هم عرفان علیزاده، جواد عابدی، حسین بهروزپور و حیدری زاد بازیکنانی تاثیر گذار هستند از حمایت مدیرعاملی علاقه مند برخوردار هستیم.

امیر حسینی که با تیم پیکان سه بار در جام باشگاه های جهان شرکت کرده است درباره حضور خودروسازان در رقابت های برزیل می گوید: تیم های خوب دنیا در جام باشگاه های جهان حضور می یابد و پیکان به دلیل شکست های اخیر شرایط خوبی ندارد امیدوارم که با یاران کمکی که گرفته بتواند از اعتبار والیبال ایران دفاع کنند.

گزارش: جمشید حمیدی