شنبه یکم اردیبهشت ماه

جام جهانی و اتفاقات عجیب

گیلرمو اوچوآ دروازه بان مکزیک بار دیگر در جام جهانی فوتبال روبرت لواندوفسکی کاپیتان تیم ملی لهستان را رد کرد و بازی را صفر - صفر نگه داشت.

این تساوی باعث شد عربستان سعودی با سه امتیاز در صدر گروه C قرار گیرد، پس از اینکه آنها روز سه شنبه در یکی از بزرگترین شوک های تاریخ جام جهانی آرژانتین را یک - دو شکست دادند. هله تورنینگ اشمیت، نخست‌وزیر سابق دانمارک در ورزشگاه شهر آموزش حضور داشت و دانمارکی‌ها در دیدار افتتاحیه گروه D خود به مصاف تونس رفتند.

اکنون اما همه جا صحبت از شگفتی سازی عربستان است که دو بر یک مسی و تیم بلند آوازه آرژانتین را شکست دادند تا بهترین تیم آسیایی در ابتدای راه جام جهانی باشند یک روز تعطیلی و جشن عمومی و میلیارد ها دلار پاداش انفرادی گوشه هایی از حق شناسی مسئولان عربستانی نسبت به تیم ملی فوتبال است سال ها است که مدعی می شویم عرب ها با دلار های نفتی و اعمال نفوذ خود را مطرح می سازند ولی انصاف بدانیم که عربستان مقابل آرژانتین فوتبال بازی کرد.

 یارگیری در داخل زمین فضا سازی و حرکات بدون توپ و خستگی ناپذیری از این تیم گروهی قابل تحسین ساخته بود.

می گویند: عربستانی ها با مربی فرانسوی جهت حضور در جام جهانی هفته ای یک بازی تدارکاتی انجام داده اند و این نشان می دهد که به خوبی از اهمیت حضور در بزرگترین رویداد فوتبال دنیا باخبر بوده اند. ما هنوز مسابقات کره و ژاپن را در جام جهانی ندیده ایم اما واقعا آیا ما به اندازه عربستانی ها تدارک دیده بودیم؟ آنها حتی یک لژیونر ندارند و ما با دنیایی از استعداد دور خود می چرخیم.

دوحه – حسین علی اسماعیلی