جمعه دهم فروردین ماه

ولز غیرقابل پیش‌بینی

برای بقا چاره‌ای جز شکست ولز نیست تیم ملی ايران در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه الریان قطر مقابل ولز با لباس‌های یک دست سفید به میدان می‌رود.

این در حالی است که آنها در دیدار با انگلیس از لباس‌های دوم خود به رنگ قرمز استفاده کرده بودند و البته شکست سنگینی را متحمل شدند که بازتاب‌ های خوبی نداشت. بدون شک بازی با انگلیس برای تیم ملی ايران به فراموشی سپرده شده است.

تیم کارلوس کی روش به خوبی می داند که برای‌ بقا در ادامه مسابقات جام جهانی باید ولز را شکست دهد. از این رو تیم حریف باید انتظار ضربه متقابل از سوی ایران را داشته باشد چرا که امروز، تیم ملی برای جبران شکست مقابل انگلیس به میدان می‌رود. شکست ۶ بر ۲ مقابل انگلیس نتیجه سختی برای تیم ملی ايران بود. البته طبیعی است، بازی با انگلیس همیشه دشوار است. از این رو باید منتظر واکنش یوزهای ایرانی در بازی با ولز باشیم. در سوی دیگر میدان تیم ملی ولز در اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به مصاف آمریکا رفت و به‌ رغم شکست یک بر صفر در نیمه اول موفق شد با ضربه پنالتی بازی را به تساوی بکشاند. بازی برای ولزی ‌ها در نیمه اول به گونه‌ای پیش نرفت که می خواستند و آمریکا واقعا خوب بازی کرد. در واقع ولز نمایش ضعیفی داشت. کار اما برای آنها تمام شده نبود از این رو در بین نیمه تغییر تاکتیک داده و نیمه دوم را بسیار قدرتمند تمام کردند تا با این تساوی بهترین نتیجه به نفع دو تیم دیگر گروه رقم بخورد. این یک هشدار برای کارلوس کی‌ روش است و باید بداند با مربی متفکری رو به روست که می‌تواند هر لحظه تیم متفاوتی روانه زمین کند. این بازگشت تیم ولز در بازی با آمریکا در حالی که یک نیمه اسیر مطلق حریف بود هشدار جدی برای تیم ملی ايران است.

 شاگردان کارلوس کی‌روش باید بدانند فرصت تنها چیزی بود که ولز به آن‌ احتیاج داشت تا نیمه دوم متفاوتی از خود به نمایش بگذارد و آمریکا را ناکام کند. از این رو قبل از هر چیز نباید به حریف کوچکترین فرصتی برای عرض‌ اندام دهند. به همین دلیل امید آن می رود که اتوبوس کی‌روش را در این بازی نبینیم!

نویسنده: نیلوفر مژدهی