چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه

اخبار ریز و درشت جام ۲۲

جام جهانی فوتبال کم کم به اوج می رسد اما در همین مقدمه راه شگفتی هایی رخ داد که دنیای ورزش را به حیرت وا داشته است و آنچه که در پی می خوانید یادداشت ها و برداشت هایی است از این جشنواره بزرگ.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: گل رویایی مسی در شب سالگرد مارادونا در شبی که آرژانتین در یک قدمی حذف از جام جهانی قرار داشت.

به لیونل مسی با یک‌ گل تماشایی تیمش را از مهلکه نجات داد. مکزیکی ها با جنگندگی و دوندگی سدی محکم در مصاف با آرژانتین ایجاد کرده بودند اما شلیک تماشایی مسی در شب سالگرد درگذشت مارادونا به یک باره ورزشگاه را منفجر کرد.

مسی با این گل آمار گل های زده خودش را با مارادونا مساوی کرد و به یک اسطوره و بازیکن ‌محبوب مبدل شد.

در شب پایانی این‌گروه آرژانتین با لهستان دیدار می کند و عربستان هم با مکزیک جدال دیدنی خواهد داشت.

امباپه فرشته نجات خروس ها
دیدار حساس فرانسه و دانمارک تا دقایق پایانی با تساوی یک بر یک پیگیری می شدکه امباپه از سانتر ارسالی گریزمان از راست نهایت بهره را برد و با ضربه ای هنرمندانه پیروزی خروس ها را رقم زد.

دو گل امباپه در این دیدار بار دیگر این مهاجم را در صدر بازیکنان برتر جام قرار داد تا آنها غیبت کریم بنزما را احساس نکنند.

نخستین گل لواندوفسکی
لهستان برای پیروزی برابر عربستان روز سختی پیش رو داشت.خط دفاع لهستان در این دیدار ایستادگی خوبی داشت و مهار ضربه پنالتی عربستان توسط دروازه بان آنها باعث انگیزه مضاعف یاران لواندوفسکی شد.این‌مهاجم کهنه کار اولین گل خود را در جام جهانی به ثمر رساند و یک‌پاس گل هم داد تا روزی رویایی داشته باشد.


عملکرد خوب نمایندگان آسیا
موفقیت تیم‌های ایران، ژاپن، عربستان و استرالیا به عنوان نمایندگان آسیا در جام جهانی مورد تمجید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفت.

ژاپن و عربستان به ترتیب آلمان و آرژانتین را شکست دادند و ایران با دو گل ولز را از پیش رو برداشت.

پیروزی استرالیا برابر تونس هم شکست نماینده قاره آفریقا را به همراه داشت.

حالا باید شاهد درخشش کره ایها باشیم تا عملکرد نمایندگان قاره کهن تکمیل شود.

خدا به چشمی کمک کرد
شلیک تماشایی روزبه چشمی را باید در زمره حساسترین و زیباترین گلهای جام قلمداد کرد.این گل تیم ما را به جام برگرداند و مانند گل دیشب مسی به مکزیک ،باعث شادی مضاعف آرژانتینی ها شد.
رکورد تماشاگر شکسته شد
در بازی آرژانتین و مکزیک رکورد حضور تماشاگر در این‌مسابقات به دست آمد. بیش از هشتاد هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند که عمده آنها هوادار تیم آرژانتین بودند.
طارمی ،امباپه ،مسی و لواندوفسکی ستاره دور دوم مسابقات
مهدی طارمی را باید در زمره بهترین بازیکن دور دوم مسابقات برشمرد. او به همراه امباپه، مسی و لواندوفسکی فرشته نجات تیم‌های خود بودند و نمایش آنها همه را به وجد آورد.

طارمی در دیدار با ولز ستاره تیم ایران بود و پاس طلایی او به رضاییان نظر کارشناسان را به خود جلب کرد.

در انتظار دیدار ایران و آمریکا
مصاف ایران و آمریکا را باید بسیار مهم و سرنوشت ساز دانست. در فاصله سه روز تا برگزاری این دیدار اغلب کارشناسان و خبرنگاران حاضر در قطر جدال این دو تیم را دیدنی‌ترین پیکار دور مقدماتی می دانند.

اغلب سایت ها و کانال های خبری و نمایندگان‌ رسانه های گروهی اعتقاد دارند کلید پیروزی در این دیدار در اختیار مهدی طارمی و پولیشیچ قرار دارد.

طارمی درخشش در باشگاه پورتو را در تیم‌ملی هم تکرار کرده و کانون توجه همگان قرار دارد. پولیشیچ هم به عنوان کاپیتان آمریکا و مهره کلیدی تیم چلسی مرد تیمش به شمار می آید.

او ستاره بازی آمریکا و انگلیس بود.

جهانبخش تنها غایب تیم ایران
تمرینات آماده سازی و ریکاوری بازیکنان ایران روز گذشته پیگیری شد.

بیرانوند پا به پای دیگران تمرین کرد. نوراللهی،عزت اللهی و آزمون سه مصدوم تیم‌ ما شرایط مناسبی دارند.

آزمون با تلاش کادر پزشکی آماده بازی خواهد شد.

تنها غایب تیم‌ما در برابرآمریکا جهانبخش است که به دلیل دو اخطاره بودن اجازه بازی نخواهد داشت.