شنبه یکم اردیبهشت ماه

حاجی پور: کی روش باز هم دفاعی بازی می کند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: کی روش مقابل آمریکا تهاجمی بازی نمی کند و حساسیت این بازی او را محتاط خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: افشین حاجی پور در مورد شرایط تیم ملی پیش از بازی با تیم آمریکا اظهار داشت: تیم ملی با توجه به حواشی که اطرافش وجود داشت به لحاظ روحی تحت تاثیر قرار گرفت. به هر حال تورنمنت جام جهانی آرزوی هر بازیکنی است و باید از نگاه فوتبالی به موضوع نگاه کنیم. با این حال این اتفاقات روی تیم تاثیر گذاشت و در بازی با انگلیس نتیجه خوبی نگرفتیم البته همه از ابتدا می دانستند انگلیس تیم قدرتمندی است و ما بازی سختی در پیش داریم اما فکر نمی کردیم شش گل دریافت کنیم.

این نتیجه ناراحت کننده است چرا که آبروی فوتبال ایران در میان بود. با این حال در بازی با ولز جبران شد و حالا همه منتظر بازی با آمریکا هستیم تا به امید خدا به صعود تیم ما از گروه ختم شود.
وی آمریکا را حریف قدرتمندی دانست و افزود: من بازی آمریکا و ولز را دیدیم. آمریکا تیم خوبی بود و در دو بازی با ولز و انگلیس خوب نشان داد. از این رو نباید آمریکا را حریف ساده ای ببینیم.

 آمریکا تیم خوب گروه است و تا اینجا نشان داد برای همه رقیبا حریف سرسختی است. در بازی با انگلیس کاملا حرفه ای نشان داد. از دید من بازی با این تیم سخت ترین بازی گروه است. بدون شک آمریکا می داند برای بقا باید ما را شکست دهد از این رو هجومی بازی می کند و بازی سختی از آب در خواهد آمد.

این ذهنیت وجود دارد که کی روش از همان سیستم بسته معروف خود بازی کند چون بدون شک کادر فنی تیم ما آمریکا را آنالیز کردند و توانایی های این تیم را می شناسند و می دانند حریف برای برد می آید.
کارشناس فوتبال ایران که معتقد است کی روش در بازی با آمریکا برخلاف ولز هجومی به میدان نمی رود تصریح کرد: تجربه به من می گوید کی روش نقد را به نسیه نمی دهد. ما با یک مساوی هم صعود می کنیم. از این رو معتقدم کی روش از فاکتور دوندگی و جنگندگی استفاده کرده و با احتیاط نیم نگاهی به ضد حملات خواهد داشت. بعید است کار دفاعی را رها کرده و هجومی بازی کند. پیش بینی می کنم ابتدا کار دفاعی انجام می دهد و در ادامه در ضدحملات دروازه حریف را تهدید خواهد کرد.

 تیم ملی ایران بازیکنانی چون سردار آزمون، طارمی و قلی زاده که یکی از بهترین دوران فوتبالی خود را می گذراند در ترکیب دارد که می توانند از پس این مسئولیت بر بیایند.

به همین جهت برای گلزنی هم برنامه هایی در ضد حملات دارد. ما مقابل ولز به حمله نیاز داشتیم به همین دلیل با سیستم هجومی بازی کردیم. از طرفی ولز با آمریکا فرق می کند و نمی توان از یک سبک استفاده کنیم. لازم است پخته تر و با تفکر بیشتری بازی کنیم چرا که بازی آخر در این گروه بازی مرگ و زندگی است.

بنابراین طوری بازی می کند که بیشترین شانس صعود را داشته باشیم.
حاجی پور با اشاره به حملات بی نتیجه تیم ایران در طول 90 دقیقه بازی با ولز و در نهایت پیروزی دقیقه آخری تیم ایران گفت: لذت فوتبال به همین اتفاقات است. به همین دلیل است که هواداران فوتبال از دیگر رشته ها بیشتر است. یکی از فاکتوری های مهم در این مسابقات شانس است. این که بتوانید در موقعیتی که هیچ کس فکرش را نمی کرد گلزنی کرده و عامل موفقیت تیمت را فراهم کنی به شدت به شانس و اتفاقات بستگی دارد. هیچ کس فکر نمی کرد در آن دقایق بازی روزبه چشمی که برای حفظ نتیجه وارد زمین شد در موقعیت خوب قرار گرفته گل بزند.

با توجه به بازی که مقابل انگلیس داشت اصلا فکر نمی کردم دیگر یک دقیقه بازی به او برسد اما به میدان آمد و ناجی تیم ملی شد.

در این سال ها که چشمی را می شناسیم یک بار هم چنین شوتی از او ندیده بودیم اما سرنوشت او با این گل گره خورد و ناجی تیم ملی شد.

نویسنده: جابر آقاجان زاده