پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
پیش بازی ایران – آمریکا

محتاط اما هجومی بازی کنیم

بازی ایران مقابل آمریکا رقابت مرگ و زندگی است تیم ملی ایران با یک تساوی هم به دور بعد صعود می‌کند اما آمریکا که فقط دو امتیاز از دو بازی گذشته کسب کرده محکوم به پیروزی است.

 از این رو شاگردان گرگ برهالتر چیزی برای از دست دادن ندارند و برای گل زنی به میدان می‌آیند.

 از طرفی تیم ما نشان داده جز در بزنگاه ها به بازی هجومی رو نمی‌آورد. در نتیجه بیم آن وجود دارد که بار دیگر کی‌روش برای گرفتن یک امتیاز مورد نیازش برای صعود به بازی تدافعی روی آورده و تراژدی بازی با انگلیس تکرار شود.

این اما بدبینانه‌ترین حالت ممکن است چرا که با آن کیفیتی که از تیم آمریکا در دو بازی اخیر دیدیم بدون شک آنها می‌توانند حریف خطرناکی باشند.

 بنابراین کی‌روش حق دارد اگر بخواهد در چنین بازی ای محتاط بوده و از موقعیتی که دارد استفاده کند.

آمریکا تیم خطرناکی است. سرعت دوندگی بالا و پرس‌های پرفشار آنها می‌تواند به خوبی تیم شکننده ما را که در بازگشت به دفاع با مشکل رو به روست تحت فشار قرار دهد. از این رو گلزنی برای آمریکا مقابل ما سخت نیست. پس بازی محتاطانه از سوی کی‌روش در این دیدار اصلا چیز عجیبی نخواهد بود.

از طرفی امید ما به ضعف گلزنی تیم آمریکاست. آنها با وجود بازی خوبی که مقابل ولز و انگلیس از خود نشان دادند ثابت کردند در گلزنی مشکل دارند و همین دلیل برای این که به صعود امیدوارتر باشیم کافی است. از این رو ایران در گروه پیچیده B برای موفقیت به  خودش تکیه خواهد کرد تا شاید اولین صعود را رقم بزند.

نویسنده: نیلوفر مژدهی