جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه

در انتظار یک بازی جوانمردانه

حتی اگر به عنوان یک روزنامه نگار ورزشی به بازی امشب نگاه دگرگونه نداشته باشیم نگاه جهان امشب به بازی ایران و امریکا سیاسی است.

در کشوری که چهل درصد آنان ایرانی هستند و صدها نفری که به آن سوی آّب های خلیج فارس رفتند و میلیون ها ایرانی در سراسر جهان پای جعبه جادویی می نشینند تا نتیجه دو تیم ملی را تماشا کنند و در این بین یک فرصت تاریخی برای ملی پوشان ما است که بتوانند با یک تیر دو نشان بزنند.

هم حریف امریکایی را شکست بدهند و هم برای نخستین بار به مرحله دوم جام جهانی صعود کنند.

فشار زیادی حداقل روی بازیکنان تیم ملی کشورمان سنگینی می کند و بدون تردید تشویق دوستداران ایرانی و کوچینگ مربیان می توانند بار این فشار را کمتر سازند.

روزنامه های معتبری از جمله الوطن روی بازی دو تیم زوم کرده اند. نقطه قوت تیم ایالات متحده داشتن خط میانی قوی است. جایی که آدامز و برندن در آن ایفای نقش می کنند ولی ما هم یک تیم همدل و یک دست داریم که تکنیک و سرعت سردار آزمون و مهدی طارمی سیمایی تهاجمی و مهارناپذیر را به تیم ملی کشورمان داده است که می توان فراوان در این باره نوشت اما منطق حکم می کند به جای دامن زدن به یک جو احساسی اجازه بدهیم بازیکنان دو تیم درون میدان سرنوشت مسابقه را در سایه بازی جوانمردانه رقم بزنند. امیدواریم که شیران فوتبال ایران پیروز از میدانی بزرگ و تاریخی خارج شوند تا بهتر بتوانیم ستایشگر شجاعت های آنان باشیم.

دوحه – حسین علی اسماعیلی