چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
والیبال قهرمانی آسیای میانه

...به نام نادر به کام قادر؟!

تیم والیبال نوجوانان ایران با کسب مقام دوم رقابت های آسیای میانه به کشور بازگشت تنها شکست این تیم مقابل پاکستان بود.

پاکستانی ها ریشه تاریخی در والیبال قاره دارند و تنها محک تیم اعزامی ایرانی بودند، اینکه ما از اعزام تیم نوجوانان به این رقابت ها دنبال چه نتایجی بودیم مشخص بود. کسب تجربه ی نوجوانان برای مسابقات جهانی پیش رو، اما به نظر می رسد که مسابقات یاد شده به قول معروف به نام قادر و به کام نادر بود، چون بیشترین بازی ها مهدی جلوه و پوریا حسین خان زاده رسید که از سن جوانی هم درحال عبور هستند در این بین فربد حق شناس پاسوری که در اردوی تیم های نوجوانان و جوانان کنار زده شده بود فرصتی پیدا کرد تا گوشه هایی از شایستگی ها فردی و فنی خود را به نمایش بگذارد او با 198 سانتی متر قد و 18 سال سن ثابت کرد که پاسوری باهوش دارای دفاع های محکم و سرویس های پرشی دیدنی است.

در ایامی که والیبال در اختیار بازی سازان باتجربه است توجه بیشتر به امثال حق شناس و عرشیا بهنژاد و اصولا دیگر پاسور هایی که فاکتور های لازمه را دارند باید در اولویت قرار گیرند. فدراسیون والیبال مربیان تیم های پایه را وادار به حضور مربیان ویژه پاسوری در اردوهای مربوطه سازند. پاسوری نیازمند تجربیات در کوران بازیگری هستند.

در تیم نوجوانان طاها بهبودنیا با قد و قواره عالی و محمدرضا آل جلیل و عمران گوگجلی نمونه هایی دیگر از استعداد های رو به رشد والیبال پایه ما هستند، بار دیگر توجه مسئولان فدراسیون را به دقت نظر و نظارت فنی بیشتر در تیم های نوجوانان جوانان جلب می کنیم.

نویسنده: جمشید حمیدی