جمعه دهم فروردین ماه
چند پرده از فوتبال...

وقت تنگ است

روز گذشته با ذکر چند آیتم نکاتی از مسائل آنسوی و این سوی فوتبال ذکر شد و امروز ادامه دهنده آن نکات جدید در باکسی دیگر هستیم.

پرده اول: تکلیف کی روش هنوز به صورت رسمی معلوم نشده است، نمی دانیم در جام ملت های آسیا که دی ماه سال آینده به میزبانی قطر در دوحه برگزار خواهد شد با کی روش خواهیم بود یا بدون کی روش این بلا تکلیفی خوشایند نیست، چون زمان کم داریم از امروز نباید به تیمی که در جام جهانی به میدان رفت دل بست. برخی از قطعات این تیم مانند خود کی روش پیر و فرسوده شده اند، باید خانه تکانی را در تیم ملی انجام داد، از این رو فرصت تنگ است.

چرا برای بود و نبود کی روش در فوتبال ایران این مقدار دست به دست صورت می گیرد؟ یکی از عمده ترین ضعف های فدراسیون فوتبال همین عدم شفاف سازی است. که همیشه بعد از همه اطلاع رسانی می کند، درمورد بود و نبود کی روش و ادامه همکاری و یا خداحافظی با او همچنان شفاف سازی وراستی آزمایی محلی از اعراب ندارد، با این حال شنیده ایم، مذاکره با رنار فرانسوی که در جام جهانی سر مربی عربستان بود از طریق واسطه ها آغاز شده است اگر قراراست او به جای کی روش وارد فوتبال ایران شود، همین امروز تکلیف دو طرف(کی روش ورنار)را مشخص کنید، چون فردا دیر است.

پرده سوم: برای حضوری پررنگ و پرقدرت در جام ملت های آسیا نیاز به طرح نو و اندیشه جدید داریم. پا به سن گذاشته ها را در نهایت احترام از چرخه تیم خارج کنید. تعدادشان هم کم نیست، اما به همین تعداد و بلکه بیشتر از آن نیز جانشین شایسته داریم که می توانند با قدرت تمام جای کنونی ها را پر کنند. نکته ای که می تواند به تیم ملی جدید آرامش بخشد، اینکه تیم ملی تکراری را از سلطه چند بازیکن تکراری خارج کرد تا فضای بازی بر همگان که همان شایسته سالاری است، فراهم گردد.

نویسنده: اکبر عزیزی