پنجشنبه نهم فروردین ماه

فرشاد پیوس: آزموده را آزمودن خطاست

آقای گل سال های دور فوتبال کشورمان از نتایجی که تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی دریافت کرد.

راضی نیست و می گوید: فکر می کنم فوتبال ما به اندازه کافی به کی روش مهلت و فرصت داده و دیگر نباید به او دل بست. معمولا یک مربی پس از یک باخت تعویض می شود، کی روش در چند جام جهانی و جام ملت ها همراه تیم ملی بوده و هیچ دستاوردی نصیب فوتبال ایران نشده است. فوتبال ملی ما در این مقطع نیاز به خون جدید و تفکر تازه دارد، باید بر روی روش و تیم تکراری خط بطلان کشید.

چون کی روش با چند بازیکن روابط صمیمانه و دوستانه دارد درصدد حفظ او هستند، به بازیکنان چه ارتباطی دارد که برای تاج پیغام می فرستند که ما خواهان حفظ کی روش هستیم.
بازیکن کارش گلزنی است که ما گلی از او ندیدیم، حالا می خواهد فدراسیون فوتبال را زیر سلطه خود در آورد، اگر چنین شود باید فاتحه فوتبال را خواند. فدراسیون باید اقتدار و استقلال خود را نشان دهد. در مورد ماندن یا رفتن کی روش خودش باید تصمیم بگیرد. مهم نیست که چه تصمیمی خواهد گرفت و بلکه استقلال تصمیم گیری اش مهم است.

در جام جهانی در بازی با انگلستان بدترین بازی را انجام دادیم. با ولز فراتر از خودمان دیده شدیم که فکر می کنم این فشار ما را تخلیه کرد، در برابر آمریکا مغلوب اشتباهات تاکتیکی خودمان شدیم، باید از تفکر دست یابی به تساوی فاصله می گرفتیم، این تفکر ما را به مسلخ کشاند، آمریکا تیم آسیب پذیری بود و هلند با سه گلی که به آمریکا زد، نشان داد که ما هم می توانستیم از آمریکا با پیروزی عبور کنیم. در جام ملت های آسیا نباید اشتباهات جام جهانی را تکرار کنیم.

نویسنده: اکبر عزیزی