پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
درس مردان اقیانوسیه برای فوتبال ایران

استرالیا؛ مغرور و امیدوار

که شاهکارهای جام جهانی بتواند برای این ورزش کاتالیزور باشد.

در این راستا استرالیا در شرایطی جام جهانی را ترک کرد که سر بازیکنانش به اصطلاح بالا است چرا که با صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی، موجی از هیجان در دنیای توپ گرد ایجاد کرد.

خانه اپرای سیدنی به رنگ سبز و طلایی روشن شد. در ملبورن، 30000 هوادار ساعت 6 صبح، پارک AAMI، خانه ملبورن سیتی را پر کردند تا بازی را از روی صفحه نمایش های بزرگ تماشا کنند. ماجراجویی جام جهانی فوتبال استرالیا به پایان رسیده است، اما هیجانی که پس از دیدار با آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی در خانه ایجاد شد، باید آینده فوتبال این کشور را به خوبی رقم بزند.

این پیام جکسون اروین، هافبک میانی این تیم بود که پس از باخت 2-1 فوتبالیست ها مقابل آرژانتین، در ورزشگاه احمد بن علی با FIFA+ صحبت کرد. او گفت: به زبان آوردن آنچه که تیم ما انجام داد دشوار است. فکر می‌کنم وقتی غبار روی ناامیدی از باخت واقعی در جام جهانی فروکش کرد، به این باور رسیده ایم که می‌توانیم به کارهایی را که انجام داده‌ایم، از نظر پردازش به آن افتخار کنیم.

کریگ گودوین یار تعویضی نیز اضافه کرد: بزرگترین امید این است که ما به فوتبالیست های جوان بعدی، یعنی پسران و دختران جوان الهام دهیم، تا حتی بهتر از آنچه توانسته ایم به دست آوریم، انجام دهند.ایروین در مورد این عملکرد گفت: از نظر تاکتیکی ما جمع و جور بودیم، شکست دادن ما سخت بود. ما خوب پرس کردیم، کار را برای آنها دشوار کردیم. شاید در پایان، زمانی که برای بازگشت به بازی باید باز می شدیم، چند موقعیت را از دست دادیم، اما در مجموع بازی را خیلی خوب مدیریت کردیم و به گل رسیدیم تا به خودمان فرصت بدهیم. در انتها این به یک سیو در سطح جهانی می رسد تا مانع رفتن آن به وقت های اضافه شود.

این برای فردا همانطور که تاثیر بالقوه جام جهانی زنان در سال آینده است. در مورد امروز، او نتیجه گرفت: این یک سفر چهار سال و نیم بود برای همه سخت بود. البته، ما کمی ناامید هستیم، اما من واقعاً امیدوارم استرالیا واقعاً به این بازیکنان افتخار کند. همه چیز برای سربلندی ملت است و فکر می کنم ما این کار را انجام دادیم.

این درس و برداشت استرالیایی ها می تواند الهام بخش فوتبال ایران هم باشد اینکه پس امروز نیز فردایی هست.

منبع: فیفا

مترجم: هستی رفیعی