پنجشنبه نهم فروردین ماه
این فوتبال بی رحم

حمایت از داور ایرانی در اروگوئه

رسانه های اروگوئه و فضای مجازی این کشور همچنان داور ایرانی را مقصر حذف شدن تیم ملی کشورشان می دانند.

کشوری که زمانی فوق ستاره های چون مازور کیه ویچ را داشت که بهترین دروازه بان جهان بود اما امروز از حذف این تیم هیچ کشوری ناراحت نشد جز آنهایی که تیفوسی وار به تیم ملی کشورشان می پردازند. اما با این همه در شبکه اجتماعی ردیت، یکی از طرفداران فوتبال در اروگوئه، مقاله‌ای تند و انتقادی را منتشر کرده تا صدایی دیگر هم از فوتبال ‌دوستان این کشور بلند شود؛ صدایی منتقدانه علیه کادر فنی و بازیکنان که مقصر حذف را آنها معرفی می‌کند.

در این یادداشت آمده: من فکر نمی‌کنم فقط به خاطر آنها (داوران) حذف شده باشیم. علت این حذف را باید در دو بازی نخست جستجو کرد.

در ادامه این یادداشت در خصوص عملکرد بازیکنان و به خصوص تصمیمات کادرفنی نوشته شده: «ما فهرستی شگفت‌انگیز از بازیکنان درجه یک داریم که می‌توانستند به راحتی کره را شکست دهند و باید یک نمایش عالی را مقابل پرتغال انجام می‌دادند. اما در عوض دیگه آلونسو ترجیح داد که دفاعی بازی کند و به داروین [نونیز] تنها و [لوییز] سوارز پیر دل ببندد و با توپ‌های بلند حریف را تهدید کند.

نگارنده با طرح درخواست از هواداران تاکید کرده: بله، برخی از بازیکنان ما در پایان بازی با غنا مثل بچه‌ها رفتار کردند و به بدترین شکل از جام جهانی حذف شدند.

پایان این یادداشت به این شکل است: فوتبال برای مردم ما، همه چیز است. بنابراین چنین حذفی، مضحک است. امیدوارم این را درک و چنین رفتاری را متوقف کنید. طرح مقاله فوق از سوی یک کنشگر ورزشی در آن سوی آمریکای لاتین ثابت می کند که فوتبال با همه بی رحمی اش هرگز نمی تواند از اندیشه های پاک و برداشت های صادقانه دور بماند.

گزارش: پیام محرمی