پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
برزیل اخطار داد

پیروزی دراماتیک و دعا برای پله

شب گذشته برزیل با شکست کره جنوبی گوشه های دیگر از فوتبال توام با مهارت این کشور را به نمایش گذاشت.

آنچه می خوانید گزارشی از این مسابقه دراماتیک است:

وینیسیوس جونیور در دقیقه 7 گلزنی کرد. سپس ریچارلیسون در محوطه جریمه با خطا مواجه شد که در سیزدهم به نیمار پی‌کی منجر شد. ریچارلیسون در دقیقه 29 گل خود را به ثمر رساند و سپس لوکاس پاکتا در دقیقه 36 به ثمر رساند. کره جنوبی پس از گلزنی پیک سونگ هو روی یک گل پرتو لیزر از بیرون محوطه جریمه، کمی زندگی نشان خواهد داد. برزیل در فینال 4-1 پیروز می شد. برزیل برای هشتمین جام جهانی متوالی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

برزیل با این عملکرد به بقیه رقبای جامانده در مسابقات اخطار داده است. آنها یکی از قوی ترین مدعیان برای بردن جام به حساب می آمدند و نتیجه امروز مقابل کره جنوبی باعث تقویت بیشتر این پیش داوری شده است.

حمله بی امان و توانایی دفاعی قوی آنها به این معنی است که آنها در حال حاضر به دیدار مرحله یک چهارم نهایی خود با کرواسی در 9 دسامبر نگاه می کنند، کمی شکست خواهند خورد. به کره جنوبی فکر کنید، کره جنوبی به خوبی از آسیب بیشتر در نیمه دوم جلوگیری کرد، اما سفر آنها در جام جهانی به پایان می رسد.

مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کنیم، جایی که اسپانیا- مراکش و پرتغال-سوئیس برای تعیین دو مکان باقی مانده در مرحله یک چهارم نهایی مبارزه می کنند.برزیل با نمایشی مهیج در برابر کره جنوبی پیامی هولناک را به رقبای متعدد خود در جام جهانی رساند و آنها را در مرحله یک چهارم نهایی قطر 2022 مقابل کرواسی ثبت کرد.
وینیسیوس جونیور، نیمار، ریچارلیسون و لوکاس پاکئتا همگی گل‌های نیمه اول را به ثمر رساندند و پیک سونگ هو در اواخر یک گل برای کره جنوبی محاصره شده به ثمر رساند.
بازیکنان برزیل پس از پیروزی خود، بنری را با نام پله در حمایت از نماد 82 ساله فوتبال که در بیمارستان سائوپائولو بستری است، به زمین حمل کردند.

پس از بازی، آلیسون در مورد ارسال آرزوهای خوب برای پله با فاکس صحبت کرد: همه می‌دانند که پله حالش خوب نیست، سلامتی او برای ما برزیلی‌ ها خیلی معنی دارد، او برای فوتبال اهمیت زیادی دارد.
یک پیام کوچک از تیم ما برای پله دعا می کنیم برای بهتر شدنش، که با او هستیم او تنها نیست. شما هرگز تنها راه نخواهید رفت. او در این لحظه سخت تنها راه نخواهد رفت، خانواده او تنها راه نمی روند.
ما با آنها هستیم حتی اگر دور باشیم. بنابراین اگر بتوانیم اینجا در جام جهانی بجنگیم و بازی ها را برای او ببریم و رقابت ها را برای او ببریم، این کار را انجام خواهیم داد. در پخش آمریکایی، فاکس فقط در مورد اینکه آیا ریچارلیسون بهتر از نیمار است؟ یا خیر صحبت کرد...
من مطمئن نیستم که خودم تا این حد پیش بروم، اما مهاجم تاتنهام سه بار در این تورنمنت گلزنی کرده است که دو مورد از آنها مدعی گلزنی در مسابقات هستند.
این بازیکن 25 ساله اکنون در 9 بازی خود برای برزیل در تمامی رقابت ها در سال 2022، 10 گل به ثمر رسانده است، یعنی چهار گل بیشتر از هم تیمی هایش از نیمار که پس از پیروزی از طریق یک مترجم به FS1 صحبت می کرد، در مورد اینکه نمی تواند با رکورد 77 گل پله برای تیم ملی برزیل برابری کند، پرسیده شد: (به زبان آوردن آن سخت است. برای پله بهترین ها را آرزو می کنم. او سالم تر خواهد شد. خیلی زود، مطمئنم).
وی افزود: این یک پیروزی بزرگ است، یک برد بزرگ. من از این برد بسیار خوشحالم. ما هیجان زده هستیم که شانس قهرمانی در جام جهانی را داریم و اعتماد به نفس داریم. اما کار سختی برای انجام دادن داریم.

بازیکنان برزیل پس از این برد عشق خود را به پله نشان دادند که بازی امروز را از بیمارستان تماشا کرد.
آنها با بنر پله ژست گرفتند و تیم توییت کرد:
ما با شما هستیم، پادشاه!
ما همیشه با هم ادامه می دهیم.

مترجم: هستی رفیعی