شنبه یکم اردیبهشت ماه
از وزارت ورزش تا پارالمپیک

در باب حملات رسانه‌ای ناجوانمردانه به حقوق طبیعی افراد

علی رغم اینکه یک رسانه یک‌ سونگر و باند باز از حضور معاونین وزارت ورزش در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک قلم‌ فرسایی و عقده گشایی نموده است.

ولی بگمان نگارنده با رفتن خسروی وفا به کمیته ملی المپیک، قطعا کمیته ملی پارالمپیک به چهره‌های متخصص، متعهد و با سابقه اجرایی درخشان نیاز دارد تا بتوانند راه پرافتخار حاج محمود را در مسیر “پارا” ادامه دهند.

بعضاً در برخی از مطبوعات، دنیای ورزش وارونه جلوه داده می شود به طوریکه چهره‌هایی که نویسنده اخبار و تحلیل های ورزشی هستند بدون داشتن هیچگونه تخصص ورزشی علیه ورزشی‌ها قلم می‌زنند. نگارنده بعنوان فردی که بیش از سه دهه در مطبوعات ورزشی، با صراحت کلام و نوشتار علیه باند بازی، رانت‌خواری نوشته ام و هیچ‌ وقت حقیقت را فدای مصلحت نکرده، برای خوش‌آمد نا اهلان ننوشته و سعی در تبیین واقعیات داشته ام، اعلام می کنم که فردی که امروز در سمت معاون توسعه ورزش بانوان وزارتخانه انجام وظیفه می کند به حتم با تخصص ورزشی‌ای که داراست، نه تنها هیچ کمبودی نسبت به مسئولین قبل ندارد بلکه در برخی از موارد نیز شایستگی او در مدیریت ورزش بانوان کاملا منحصر به فرد و هویدا بوده و تفوق او انکار ناپذیر است.

خانم دکتر کاظمی پور دانش‌آموخته ورزش و تربیت‌ بدنی دارای دیدگاه‌ها و رویکرد حمایتی و توسعه‌ای در امور ورزشی خصوصا بانوان است و دغدغه او رفع موانع و تسهیل امور ورزش زنان در چهارچوب ظرفیت‌های قانونی است.
در حال حاضر کمیته ملی پارالمپیک در بخش بانوان نیاز به مدیری عملیاتی و اجرایی دارد که علاوه بر اینکه در عرصه بین‌ المللی بتواند از کیان کشور عزیزمان دفاع و ارزش‌ های ملی مذهبی ما را پاس دارد، در مبحث ورزش قهرمانی بانوان نیز اقدامات موثری داشته باشد.
قطعا معاون وزیر در امور ورزش بانوان خود راساً برای حضور در کمیته پارالمپیک گام برنداشته ولی هرکس اورا تشویق و ترغیب بر این حضور نموده و وجود وی در انتخابات پارالمپیک را یک تکلیف دانسته قطعا در این امر خیرخواهی و منافع ملی را در نظر گرفته است.
آقای محمود خسروی وفا در این برهه زمانی باید منافع ملی را در نظر گرفته و باتوجه به اینکه در پارالمپیک زحمات زیادی کشیده‌اند لازم است برای استمرار مسیر موفقیت، از حضور افراد متخصص و متعهد حمایت نمایند.

جای تعجب دارد که خبرگزاری‌ ای که متعلق به یک ارگان رسمی است و بزرگان مملکت بارها آنان را به امانت‌ داری و حفظ حرمت قلم نصیحت کرده‌اند این چنین بی‌ تقوایی پیشه کرده و علیه خادمان واقعی ورزش با سیاه‌ نمایی قلم‌ فرسایی می‌نمایند.

این رسانه با فرافکنی در خصوص مسائلی همچون اخذ مجوز برای حضور زنان عفیف ایرانی در رویدادهای بین‌ المللی ژیمناستیک، یا ایجاد سازوکار حضور زنان در رشته بوکس و برخی رشته های رزمی و‌ به ویژه مجوز فعالیت و حضور در مسابقات در رشته بدنسازی زنان و بادی فیزیک، بادی بیلدینگ، فیتنس چلنج و امثال هم است و کیست که نداند این مسائل با مختصات قانونی، شرع و عرف کشور قابلیت تطبیق ندارد.
پاسخ من به بی ایمانی و بی تقوایی برخی از خبرنگاران و مطبوعات علیه برخی افراد صدیق، یک جمله از سقراط بزرگ است: بهترین روش برای شرافتمندانه زیستن آن است که همانگونه باشیم که تظاهر می کنیم.

نویسنده: علی افتخاری کارشناس ورزش