پنجشنبه نهم فروردین ماه
نیم نگاه

شیر های رام نشدنی اطلس

هتریک مراکشی ها در جام جهانی قطر ادامه یافت. آنها که بلژیک و اسپانیا را کنار زده بودند شب گذشته رونالدو بهترین بازیکن پنج دوره جهان را با چشمان اشکبار راهی رختکن کردند.

مراکشی ها با شکست یک بر صفر پرتغالی ها رکورد شکست ناپذیری تیم های آفریقایی را در یک کشور عربی به ثبت رسانده اند. ده هزار تماشاگر از شیر های اطلسی حمایت می کردند تا یک پیروزی بزرگ در کارنامه این کشور 37 میلیونی آفریقا رقم بخورد. نظم دفاعی بازیکنان مراکش و رفلکس های عالی دروازه بان این تیم ما را به یاد کامرون دیگر تیم آفریقایی در جام جهانی 1998 می اندازد که به شیر های رام نشدنی شهرت یافته بودند.

به این ترتیب شگفتی های جام جهانی کامل شد و تیم های بزرگ که بهترین لیگ های دنیا را دارند از دور خارج شدند تا ثابت شودکه فوتبال صحنه انگیزه ها و نو آوری ها است انگلیس، آلمان، اسپانیا و پرتغال وداع تلخی با جام جهانی داشته اند تا دنیا باور کند که فوتبال مختص یک کشور و یا یک منطقه نیست صفات ممتاز مراکشی ها که مقاومت در تاریخ آنها نقشی انکار ناپذیر دارد گویای همین واقعیت است.

از سوی دیگر کروواسی نیز با عبور از انگلیس به شگفتی ها دامن زد. صاحب حرفه ای ترین لیگ جهان مغلوب بازی کلاسیک و تاکتیکی کروات ها شد کشوری که مربیان با کلاسی به فوتبال ایران ارائه کرده است از ایوویچ گرفته تا برانکو و...

نویسنده: حسین علی اسماعیلی