شنبه یکم اردیبهشت ماه
جام جهانی فوتبال در مرحله نیمه نهایی

رویارویی حماسی دو مرد بزرگ فوتبال دنیا!

دو بازیکن بزرگ دنیای فوتبال آخرین تلاش خود را برای کسب افتخار در جام جهانی به به کار خواهند گرفت.

به گفته سایت ABBA، گروهای که در ماه‌ های اخیر موفقیت خود را دوباره تجربه کرده است و می دانند، "برنده همه چیز را می‌گیرد". این شعار سوئدی ها مطمئناً در فوتبال صادق است و امشب دو اسطوره این ورزش، لیونل مسی و لوکا مودریچ، در ورزشگاه لوسایل در کانون توجه قرار خواهند گرفت تا با هنر خود زیبایی ها دنیای توپ گرد را به تصویر بکشند و تنها قطعه نقره ای که در دوران درخشان زندگی حرفه ای خود وجود نداشته اند را ثبت کنند.

این بدون شک آخرین فرصت برای زنده نگه داشتن رویای جام جهانی آنها خواهد بود. امشب وقتی سوت پایان به صدا در می‌آید، برای یکی از آنها، رویای رسیدن به اوج در حرفه هر فوتبالیستی به پایان می‌رسد. این تیم روز سه شنبه در اولین مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 در ورزشگاه لوسیل به مصاف هم می روند. کرواسی و آرژانتین در طول این سال ها رقبای نسبتا کمی بوده اند. داستان خاص آنها با تساوی بدون گل در یک بازی دوستانه در زاگرب در ژوئن 1994 آغاز شد، مناسبتی که دیگو مارادونا به افتخار او گل و پیراهن اهدا کرد.

رویای بعدی مسی

رویارویی بعدی آنها در یک بازی تدارکاتی برای آلمان در سال 2006 رخ داد، بازی ای که آرژانتین با نتیجه 3-2 شکست خورد اما در آن لیونل مسی اولین گل از بین تعداد زیادی گل خود را برای تیم ملی به ثمر رساند.

مهاجم جوان روزاریو با پوشیدن پیراهن شماره 19 و اولین بازی ملی خود یک سال قبل، حساب بین‌المللی خود را افتتاح کرد که به یک حرکت علامت تجاری او تبدیل شد. او با برداشتن توپ در سمت راست، از داخل روی پای چپ مورد علاقه‌اش برید و توپ را درست داخل تیرک دور از لبه محوطه جریمه قرار داد. مسی مقابل مودریچ مسابقه روز سه‌شنبه شامل رویارویی بین دو نفر بزرگ شماره ۱۰ و برندگان سابق جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا خواهد بود، که هر دو به پایان دوران درخشان خود نزدیک می‌شوند. لوکا مودریچ و لیونل مسی در رقابتی که مطمئنا آخرین رقابت آنها در جام جهانی خواهد بود حاضر می شوند و قصد دارند تاریخ سازی کنند و با جام به خانه بازگردند.

مودریچ در یک کنفرانس مطبوعاتی قبل از شروع بازی تیمش مقابل مراکش گفت که بازنشستگی از قبل در ذهنش بوده است: برنده شدن در جام جهانی عالی خواهد بود. اگر این اتفاق می افتاد می توانستم بازنشسته شوم. در حال حاضر، اگرچه من روی بازی فردا متمرکز هستم. ما همه چیزمان را برای هوادارانمان خواهیم داد، برای آنها می جنگیم و سعی می کنیم آنها را سربلند کنیم.

امشب ساعت 10:30،  مسی و تیم آرژانتینی پر از امید و اراده پس از باخت در فینال 2014 و مرگ دیگو مارادونا در نوامبر 2020 مقابل او خواهند بود.

گزارش: هستی رفیعی