جمعه سی و یکم فروردین ماه

عاشوری: از عرش به فرش رسیدیم

ملی پوش سابق و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که به تازگی از کانادا به تهران بازگشته است، اعتقاد دارد که در جام جهانی با دست خودمان از عرش به فرش رسیدیم.

محسن عاشوری هافبک تکنیکی ملی پوش سابق باشگاه پرسپولیس که چند صباحی را در خارج از کشور به سر می برد در بازگشت به تهران به همکار ما گفت: کی روش را مجددا به تیم ملی وصل کردیم تا شاید اینبار و بر خلاف گذشته دست به سنت شکنی بزنیم.

عاشوری ادامه داد: در شرایطی به کی روش دل بستیم که حتی با اسکوچیچ و یا با یک مربی ایرانی می توانستیم نتایج بهتری از کی روش دریافت کنیم. بازی های تیم ایران را دیدم، اما هرگز متوجه نشدم با چه سیستم و تاکتیکی مقابل حریفان بازی می کرد. اگر قرار است به دفاع مطلق بپردازیم نیاز به طرح و برنامه است یا بر عکس اگر قرار بود در فاز حمله دیده شویم باز نیاز به استفاده از برنامه های هجومی است که ما در دو حالت فاقد آن بودیم.

عاشوری به جام ملت ها اشاره کرد و گفت: تحول و خانه تکانی در تیم ملی لازم است، قیافه های تکراری که پا به سن گذاشته اند باید از تیم ملی دور شوند، اینکه چه کسی سکاندار تیم ملی خواهد شد نمی دانم اما باید فردی را در کنار تیم ملی قرار داد که شور و نشاط، جوانی و بازیکنان شایسته و بدون وابسته در تیم ملی صاحب جایگاه شوند. در جام جهانی تیم ما نه روح داشت و نه تاکتیک و برنامه در جام ملت ها باید تیم جدید با روحیه جوانی و جنگندگی به کار گرفت.

عاشوری در مورد دربی ۹۹ که سه شنبه برگزار خواهد شد گفت: دوست دارم پرسپولیس برنده این بازی باشد، چون تیم فعلی در قیاس با تیم فصل گذشته کاملا پوست انداخته است این تیم شایسته پیروزی در دربی و قهرمانی در لیگ را دارد، اما اگر قرار است به لیگ قهرمانان آسیا باز گردد نیاز است در بخش فول بک به تقویت خود بپردازد.

گفت و گو: اکبر عزیزی