شنبه یکم اردیبهشت ماه
شهرآورد تحت تاثیر تعطیلات و بدی آب و هوا؛

ترکیب آشنای سرخابی ها!

رویارویی استقلال و پرسپولیس در شروع لیگ باشگاهی، قطعا با مشکلاتی رو به رو خواهد بود.

تعطیلی رقابت ها، موضوع محیط زیست و عدم حضور تماشاگران از دغدغه های اصلی مربیان دو تیم خواهد بود. بعد از یک وقفه طولانی به واسطه حضور تیم ملی در جام جهانی، مجددا لیگ باشگاهی از هفته دوازدهم پیگیری می شود.

مصاف سرخابی ها اوج رقابت‌ های هفته است که کانون توجه همگان قرار دارد. قطعا توقف یک ماه و نیمه بر روند دو تیم تاثیر منفی گذاشته است و به طور طبیعی بازیکنان را از شرایط بازی خارج کرده است. هنوز مشخص نیست و رسما اعلام نشده که این پیکار با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد، یا کماکان با ورزشگاه خالی و بدون حضور هواداران باید این مصاف را ببینیم.

شواهد و اخبار واصله عدم حضور تماشاگران را پر رنگ تر نشان می دهد، به ویژه آنکه شرایط آب و هوایی و آلودگی چند روز گذشته این احتمال را قوت می بخشد. در بحث قضاوت این ‌پیکار مهم هم هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است. درباره ترکیب دو تیم می توان حدس زد، که گل محمدی و ساپینتو با چه ترکیبی تیمشان را آرایش خواهند داد. این احتمالات را باید با شیوه بازی های دو تیم در بازی ‌های تدارکاتی تطابق داد. پرسپولیس در دیدار با سپاهان تقریبا ترکیب اصلی خود را شناخت.تنها مناقشه و دغدغه یحیی به آسیب دیدگی دیاباته مربوط می شود.او در این بازی مهم تدارکاتی از ناحیه سفید ران آسیب دید.

گفته می شود این آسیب کهنه، دیاباته را حدود یک ماه از مسابقات دور نگه خواهد داشت. پرسپولیس احتمالا با ترکیب بیرانوند، گولیسیانی، پور علی گنجی، اسماعیلی فر، امیری، سرلک، کامیابی نیا، ترابی، صادقی، سروش و لوکادیا به میدان خواهد رفت.

همانطورکه گفته شد، آسیب دیدگی دیاباته خط حمله قرمز ها را دچار تغییر کرد. در تمرینات روز های گذشته سروش رفیعی جایگزین دیاباته شد، تا خط هافبک این تیم تقویت شود. البته احتمال حضور عبدی، پاکدل علیشاه بجای رفیعی دور از انتظار نیست. در آن سوی میدان هم استقلال با ترکیبی آشنا وارد خواهد شد.

حسینی در درون دروازه خواهد ایستاد.

غلامی، سلمانی، سیلوا و یامگا چهار مدافع هستند. مهدی پور، چشمی و رضاوند سه مهره اصلی در خط هافبک می باشند. محبی و قائدی هم در خط حمله قرار می گیرند. تنها ابهام در این زمینه احتمال قرار گرفتن ارسلان مطهری در ترکیب ثابت در خط حمله است. در این شرایط کمر بند خط میانی محکم نخواهد شد. شاید ساپینتو مجبور شود از زبیر نیک نفس در مرکز زمین در کنار چشمی استفاده کند و در تقابل با حریف دیرینه تعادل را در خط هافبک ایجاد نماید.

پیروز این‌ میدان گام بلندی به سوی صدرنشینی در نیم فصل بر می دارد. حساسیت ویژه این مصاف ایجاب می کند که مربیان با چاشنی احتیاط و با محافظه کاری روش بازی را اتخاذ کنند. این دید محافظه کارانه و ترس از باخت همیشه بر روند بازی‌ های دو تیم اثر منفی گذاشته است. اگر گلی زود هنگام در این دیدار به ثبت برسد می توان انتظار تغییر در نگاه مربیان و بازیکنان داشت و بازی هجومی و شجاعانه را دید. در غیر این صورت نمایشی محتاطانه و کم حادثه را شاهد خواهیم بود. این احتمالات را با توجه به سوابق بازی‌ های دو تیم قلمی کردیم.

شاید حوادث و رخداد های دیگری در شروع مسابقه خلاف این ادعا را به اثبات برساند و یک بازی هجومی و تاکتیکی را ببینیم که خیلی مشتاق آن هستیم.

نویسنده: احمد میرزاییان