شنبه یکم اردیبهشت ماه
پیش بازی دیدار رده بندی جام جهانی

رویاپردازان مراکشی یا جنگجویان کرواسی، کدامیک؟

هیچ کدام از تیم ها نمی خواستند در این مسابقه شرکت کنند اما حالا که اینجا هستند چیزی برای از دست دادن ندارند.

مکان بازی رده بندی بازی امروز استادیوم بین المللی خلیفه قطر

در رده بندی فیفا کرواسی (12)، مراکش (22)

مسابقه رو در رو هر تیم دو بازی کرد، کرواسی یک برد، یک تساوی

و این مسابقه پایان راه کرواسی و مراکش در این جام جهانی است.

صرف نظر از نتیجه، هر دو طرف بدون جام راهی خانه خواهند شد. اما با نزدیک شدن به پایان جام جهانی که شوک های زیادی را به همراه داشته است، درام های زیادی را رقم زده است و رویاهای بسیاری را در هم شکسته یا به حقیقت پیوسته است.

 این دو تیم فرصتی منحصر به فرد برای آواز قو خود دارند: خداحافظی با قطر با سرهای بالا و تفکر در مورد آنچه انجام شده است و آنچه ممکن است در آینده پیش بیاید.

به نظر می رسد یک عمر از آخرین دیدار آنها، تساوی صفر – صفر توام با عصبانیت در بازی افتتاحیه گروه F آنها گذشته است، اگرچه آن بازی فاقد گل بود از نظر شدت آن را جبران کرد، زیرا هر دو تیم برای برتری کشتی گرفتند. اما بعید به نظر می‌رسد که در امروز شاهد تکرار آن دیدار عصبانی باشیم، زیرا نه کرواسی و نه مراکش اکنون چیزی برای از دست دادن ندارند.

برای کرواسی احتمالاً خداحافظی ژنرال هافبک لوکا خواهد بود. کاپیتان 37 ساله در 15 سال گذشته در احیای مجدد کرواسی به عنوان یک قدرت فوتبال نقش مهمی داشته است. او بخشی از تیم برای مسابقات قهرمانی اروپا در سال های 2008، 2012، 2016 و 2020 بود و در جام های جهانی در سال های 2006، 2014، 2018 و 2022 حضور داشت.

شیرهای اطلس ممکن است توسط بسیاری از افراد علاقه مند ضعیف در نظر گرفته شوند، اما بدانیم که این تیم فقط با چاشنی شانس به نیمه نهایی جام جهانی نرسیده است. آنها موفقیت خود را از طریق حیله های فنی، سخت کوشی و استعداد به دست آوردند. آنها داستان جالبی در  جام جهانی دارند از پیروزی در برابر شانس های مطرح مسابقات دلیلی است که مراکشی ها عاشق بازی فوتبال هستند خلاصه اینکه مودریچ اکنون این شانس را دارد که صحنه بین المللی را با شکوفایی باورنکردنی به پایان می رسد.

او گفت: این جام جهانی آخرین پایگه برای شادمانی هم دوره های  مودریچ است.
و سرانجام در حالی که همه نگاه‌ ها به مسی در جام جهانی معطوف خواهد شد تا ببینند آیا او بالاخره می‌تواند آرژانتین را به قهرمانی در جام جهانی برساند، بازیامروز مقابل مراکش به شماره 10 کرواسی این فرصت را می‌دهد تا با یک پیروزی به کشورش باز گردد.
باید دید رویاپردازان مراکش و جنگجویان کرواسی در نهایت فرجام جام جهانی را چگونه رقم خواهند زد

نویسنده: هستی رفیعی