شنبه یکم اردیبهشت ماه
دانش و ورزش

یوگا راهکار زرین برای آرامش روح

یاد خدا اکسیر اعظم در زندگی انسان هاست، راهکار زرینی که سبب آرامش روح می‌شود.

یوگا ورزشی است که سبب افزایش انعطاف پذیری، ثبات و تعادل بدن می شود آرامش معنوی و خرسندی را به ذهن هدیه می‌دهد.

یوگا فرای صفات پیشگیرانه دارویی برای بیماری ها از طریق این ورزش می‌توانیم بیماری های کوچک و بزرگ را بهبود دهیم مثل: آرتریت، انواع سفتی بافت ها و عفونت هایی مانند HIV(ایدز) به عبارتی دیگر به منظور عمیق شدن در خود باید انسان ها سفری به درون فیزیک بدنی داشته باشند.

زمانی که این اتفاق رخ دهد نه تنها متوجه آناتومی خود می شویم، بلکه به طور مستقیم واقعیتی هایی را که درون هسته ای یوگا قرار دارد را درک می کنیم.
تفاوت یوگا با سایر ورزش ها این است که تمامی ابعاد زندگی را در برمی گیرد در هر حرکت یوگا هماهنگی آگاهانه دم و بازدم همراه با حرکت و توجه به درون بدن بسیار حائز اهمیت است. یوگی های باستان بر این عقیده بودند که بدن دارای سه لایه فیزیکی، روانی، علمی است از این نقطه نظر آناتومی یوگا مطالعه ی جریانات انرژی سطحی بوده که در یا غلاف های این سه لایه بدن حرکت می کند.

یوگا دارای چندین سبک و سطوح مختلف است مانند: آینگار، یوگا نیدرا، آشتانگا، هاتا و بسیاری از سبک های دیگر که هرکدام علاوه بر مزیت های کلی یوگا خواص و مزیت های جداگانه و مفید دارند در یوگا ما به مزاج شناسی افراد هم می پردازیم دوشاهای بدن را بررسی می‌کنیم و طبع افراد را در می‌یابیم که این خود کمک شایانی به تغذیه درست ورزشکارن، می‌کند.

نویسنده: سارا طاهری – مدرس و مربی یوگا