شنبه یکم اردیبهشت ماه
پایان یک فینال دراماتیک

اشک و شادی در اردوی آرژانتین

وقتی مسی جام جهانی را برای آرژانتین بالا سر می برد، اشک تسکین بود و شادی امواج سرخوشی در ورزشگاه Lusail موج می زد زیرا La Albiceleste فرانسه را در یک فینال دراماتیک شکست داد و برای سومین بار قهرمان شد.

بازیکنان آرژانتین به هوا پریدند، بالاخره همه چیز تمام شد و آنها پیروز شده بودند. گونزالو مونتیل به تازگی پنالتی تعیین کننده را برای آرژانتین به ثمر رسانده بود تا فرانسه را در فینال دراماتیک جام جهانی قطر شکست دهد و پس از آخرین پیروزی 36 سال پیش در مکزیک بار دیگر قهرمان شود.

در سکوهای شلوغ ورزشگاه لوسایل روز یکشنبه، آبی و سفید پوشان فریاد زدند و همدیگر را آغوش کشیدند و در انفجاری از آرامش و شادی غوطه ور شدند. آنچه پیش از این اتفاق افتاده بود، 120 دقیقه میخکوب شدن در ورزشگاه و سپس رهایی از بن‌بست 3-3 را که با ضربات پنالتی سرنوشت ساز شد.

پابلو رامیرز، هوادار آرژانتین، اندکی پس از اینکه کاپیتان لیونل مسی جام را بالای سر برد، با چشمانی اشکبار به الجزیره گفت: «نمی توانم احساساتی را که در حال حاضر دارم توصیف کنم. این مرد 34 ساله که از بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین به قطر سفر کرد، گفت: «این بهترین روز زندگی من است.تاجر گفت: "در نهایت، ما دوباره قهرمان شدیم." "خیلی طولانی شده است. ... فکر می کردم فرانسه بعد از آن بازگشت پیروز می شود. من خیلی می لرزیدم. لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین نیز به طرز آشکاری احساساتی بود و این پیروزی را به والدینش تقدیم کرد. او پس از فینال به خبرنگاران گفت: «نمی‌توانم باور کنم که در یک بازی بی‌نقص تا این حد رنج کشیده‌ایم. باور نکردنی است، اما این تیم به همه چیز پاسخ می دهد. من به کاری که آنها انجام دادند افتخار می کنم. با ضرباتی که امروز خوردیم. می خواهم به مردم بگویم که لذت ببرند. این یک لحظه تاریخی برای کشور ما است. آرژانتین در دقیقه 23 با گلزنی مسی از روی نقطه پنالتی پیش افتاد و اولین بازیکنی شد که در هر چهار دور حذفی در یک جام جهانی موفق به گلزنی شد.

آنها در دقیقه 36 زمانی که وینگر آنخل دی ماریا حرکت تیمی فوق العاده ای را که در نیمه اول آرژانتین آغاز شده بود، به پایان رساند، برتری خود را افزایش دادند. آلبی سلسته تا حدود 10 دقیقه قبل از پایان زمان عادی کنترل خود را حفظ کرد تا اینکه کیلیان امباپه فوق ستاره فرانسوی یک ضربه پنالتی را به عقب برگرداند و کمتر از دو دقیقه بعد امباپه با گل دوم هواداران آرژانتین را حیرت زده کرد و بازی را به وقت اضافه کشاند. مسی با گل دوم خود در شب در دقیقه 108 پاسخ داد و آرژانتین را 3-2 کرد، اما برخورد توپ به دست بازیکن حریف در محوطه جریمه این شانس را به امباپه داد تا دومین پنالتی خود را به گل تبدیل کند و فرانسه دوباره به تساوی برسد. در ضربات، امیلیانو مارتینز، دروازه بان آرژانتین، ضربه نقطه کینگزلی کومان را مهار کرد در حالی که اورلین چوآمنی نیز دروازه فرانسه را از دست داد تا اینکه مونتیل چهارمین پنالتی آرژانتین را به ثمر رساند تا همه چیز تمام شود.

کارلوس رویز، هوادار آرژانتین گفت که هرگز در زندگی خود تا این حد عصبی نبوده است. او در تشریح احساسات خود پس از گل تساوی فرانسه در زمان عادی گفت: قلبم در گلویم می تپید رویز که در نزدیکی بوئنوس آیرس بزرگ شد اما اکنون در تامپا، فلوریدا زندگی می‌کند، گفت: به سختی می‌توانستم آرام بنشینم. این یک مسابقه اعصاب خردکن اما باورنکردنی بود، و برای اینکه مسی در نهایت در آخرین جام جهانی خود آن را برد، او قطعاً اکنون به بزرگی دیگو مارادونا است. مهاجم پاری سن ژرمن گفت: به این جام نگاه کنید. زیباست. ما خیلی زجر کشیدیم، اما این کار را کردیم. من نمی توانم منتظر باشم تا در آرژانتین باشم تا ببینم این چقدر دیوانه کننده خواهد بود. آگوستو فاسیو هوادار آرژانتین نیز همین احساس را داشت.

ساکن مار دو پلاتا به الجزیره در قطر گفت: من نمی توانم برای پرواز به خانه صبر کنم. من می خواهم وقتی تیم به کشور می آید در کنار مردمم باشم. ما یک هفته جشن خواهیم داشت.

مترجم: هستی رفیعی