جمعه سی و یکم فروردین ماه
گردش و چرخش در فوتبال داخلی

دربی باران در گوشه و کنار

سوای شهرآورد پایتخت شاهد دربی های دیگری در شهرستان ها خواهیم بود.

در کرمان مس رفسنجان که مشخص نیست ربیعی سر مربی مستعفی اش را همراه خواهد داشت یا نه باید در مقابل تیم هم استانی اش مس کرمان قرار بگیرد.

حرف و حدیث در مورد این بازی فراوان است. در دربی خوزستان نیز تیم فولاد با نفت مسجد سلیمان دیدار خواهد داشت، نفتی حال و روز مناسبی ندارند و اخبار ناخوشی از این تیم به گوش رسید.

اما در بندر انزلی ملوان میزبان سپاهان است، سپاهان با مورایس به دنبال بلند پروازی است. در اصفهان، شاگردان تارتار باید پذیرای شاگردان رحمتی باشند، نبرد ذوب با آلومینیوم نیز یک بازی جذاب و چراغ خاموش خواهد بود.

تقابل گل گهر با هوادار که در سیرجان انجام خواهد شد، خالی از لطف نخواهد بود. پیکان باید مقابل تیم متحول شده تراکتور قرار بگیرد، حسینی مربی پیکان به علت محرومیت باید از روی سکوهای سرد ورزشگاه نظاره گر بازی تیمش باشد. نساجی در ورزشگاه قایم شهر میزبان نفت آبادان است که به طور کلی نفتی های لیگ حال واحوال مناسبی در جدول لیگ ندارند.

آخرین دیدار هفته دوازدهم به شهر آورد پایتخت تعلق دارد. گفتنی های این دیدار جدا از سایر  بازی هاست. حکایت این بازی برای کل تشکیلات فوتبال دو سازمان از جنس قرمز و آبی و حتی به روایتی هوادارانش داستان مرگ و زندگی را است. برد برای هر یک به منزله دسترسی به قهرمانی است و باخت شاید پایان قدرت نمایی باشد.

هفته دوازدهم در شرایطی از امروز استارت خواهد خورد که هفته دربی باران است. در تهران، کرمان و خوزستان شاهد سه دربی خواهیم بود.

گزارش: اکبر عزیزی