پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

اضافات و تغییرات آیین نامه ورزشی

آیین نامه جدید هیات های ورزشی سراسر کشور ابلاغ شد، در این آیین نامه تغییرات جدید اعمال شده است که به بخشی از آن اشاره می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: یکی از تغییرات مهم در آیین ‌نامه نحوه فعالیت هیات‌ های ورزشی استانی و شهرستانی اضافه شدن منطقه آزاد کیش به تعریف هیات است که از این به بعد عبارت هیات تحت عنوان هیات ورزشی استان و منطقه آزاد کیش خواهد بود.

مورد مهم بعدی تعریف اکثریت مطلق آرا است که از این به بعد اکثریت مطلق آرا تحت عنوان نصف به علاوه یک رای آرای اعضای حاضر» خواهد بود. یکی از چالش‌هایی که در انتخابات فدارسیون ها خود را نشان داده بود به مفهوم حداکثر مطلق آرا در دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدهای دارای وثاقت و امانت، نحوه ثبت نام و رای گیری برای داوطلبان پست های هیات رییسه فدراسیون های ورزشی باز می‌گشت. در تعریف حداکثر مطلق آرا آمده بود:نصف بعلاوه یک اما در رابطه با اینکه باید تعداد آرای اعضا حاضر در مجمع یا تعداد اعضای حاضر در مجمع ملاک عمل قرار گیرد چالش و ابهام وجود داشت تا در نهایت در آیین نامه جدید این تعریف اصلاح شده باشد.

در ماده ۶ که مربوط به ارکان هیات است، مورد رییس هیات به رییس یا سرپرست هیات تغییر پیدا کرده است.

در ماده ۷ که مربوط به مجمع عمومی است در یکی از موارد پیش از این استان هایی که دارای بیش از 10 هیات شهرسانی فعال با ابلاغ رییس هیات بودند از طریق انتخابات، تعداد ۱۰ هیات در چارچوب مقررات به عنوان عضو مجمع انتخاب می شدند اما در اصلاحیه جدید ابلاغ شده از سوی وزارت ورزش و جوانان، استان هایی که دارای بیش از 20 هیات شهرستانی فعال با ابلاغ رییس هیات بودند از طریق انتخابات، تعداد 15هیات در چارچوب مقررات به عنوان عضو مجمع انتخاب می شوند.

همچنین در مورد دیگری از این ماده پیش از این موسس یا نماینده تام الاختیار (با معرفی نامه رسمی) کلیه باشگاه های برتر استان در بخش آقایان و بانوان به عنوان عضو مجمع انتخاب می شدند اما در آیین نامه جدید این مورد به موسس یا نماینده تام الاختیار با معرفی نامه رسمی 3 اشگاه های برتر استان در بخش آقایان و 2 باشگاه برتر استان در بخش بانوان به عنوان در صورت دارای بودن برخی شرایط که در آیین نامه ذکر شده است به عنوان عضو مجمع انتخاب می شوند.

در ماده ۱۵ نیز که مربوط به اتمام دوره ریاست، فوت، استعفا یا عزل رییس هیات است یک حذف مهم مدنظر قرار گرفته و بر اساس آن یکی از مواردی که امکان عزل رییس را فراهم می کرد، حذف شده است و از این به بعد امکان عزل رییس هیات با رای حداقل 4 عضو هیات رییسه امکان پذیر نیست.