چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
دیدار با آناستازی

اکبری: او مردی متواضع است

آندرا آناستازی از سرشناس ترین افراد والیبال دنیا در دو دهه اخیر بود.

پاسور سابق تیم ملی والیبال ایتالیا از شاگردان به حق خولیو ولاسکو بوده که سرمربیگری چند تیم بزرگ والیبال اروپا را بر عهده داشت و دو سه بازی نیز مذاکراتی با فدراسیون والیبال کشورمان قرار داد که او هم پول خوبی می خواست و هم اصرار داشت که دستیارانش از ایتالیا باشد با فرهنگ ایران آشنایی کامل دارد و خانه هایش پر از فرش و جاجیم ایرانی است.

مسابقات باشگاه های جهان در بتیم برزیل فرصتی پیش آورد تا پیمان اکبری سرمربی دکتر علی فتاحی مربی و سعید علی اصغر تیم والیبال پیکان دیدار هایی با این مربی بزرگ داشته باشد و به تبادل نظر بپردازد.

پیمان اکبری در اینباره به البرز ورزشی می گوید: برای من بسیار جالب و عجیب بود که سرمربی تیم ستاره پورجا ایتالیا در مورد نقاط ضعف و قوت تیم میناس که با ما بازی کرده بود سوال کند و حتی درباره راهکار مسابقه با این تیم بپرسد. این درحالی است که در والیبال ما کمتر همدیگر را قبول داریم و نظر خواهی و رایزنی با دیگر مربیان از جمله مربیان رقیب را بر نمی تابیم.

نگارنده نیز چندین بار در مسابقات معتبر بین المللی با آناستازی دیدار و گفت و گو داشته است متواضع و خوش برخورد بوده و هرگز ندیده بودیم که به زمین و زمان فخر بفروشد از ویژگی های این مربی بزرگ خودداری از اظهار نظر های منفی درمورد مربیان ایتالیا و سایر کشور ها بود.

لازمه بزرگ شدن و بزرگ ماندن پرورش در مکاتب بزرگ فرهنگی و ورزشی است و امثال آناستازی اینگونه رشد کرده است.

نویسنده: علی رضا امینی