جمعه دهم فروردین ماه
این است فوتبال

آرژانتین غوطه ور در شادی

پس از اینکه تیم آنها به رهبری مسی روز یکشنبه قهرمان جام جهانی شد، انفجار امید و شادی ملت را گرفت.

ده ‌ها هزار هوادار تیم را در سفر به پایگاه همراهی کردند، در حالی که بازیکنان از بالای عرشه اتوبوس برای آنها دست تکان می‌دادند.

امروز مسی و هم تیمی هایش رژه پیروزی خود را در مرکز شهر آغاز خواهند کرد تا پیروزی خود را بر فرانسه در ضربات پنالتی جشن بگیرند که پس از 36 سال جام جهانی را با هواداران خود به آرژانتین بازگرداند.

پیروزی سخت آرژانتین در جام جهانی مقابل فرانسه در قطر موجی از احساسات را در این کشور آمریکای جنوبی برانگیخت. شادی و آرامش با قدردانی عمیق از تیم ملی به رهبری لیونل مسی که در نهایت توانست جام آرزویی را که از او دور شده بود به ثمر برساند.

این اولین قهرمانی آرژانتین در جام جهانی از سال 1986 بود که دیگو مارادونا آن را به افتخار رساند.

ماریله اویدو، 32 ساله، گفت: این واقعاً حسی توصیف ناپذیری است،خوشحالی به همین سادگی شکل می گیرد.

ده‌ ها هزار نفر از طریق شریان ‌های ارتباطی پایتخت کشور به سمت ابلیسک سرازیر شدند و زیر پرچم‌ های غول‌پیکری که در عرض کل خیابان‌ها کشیده شده بود، شعار می‌دادند، می‌خواندند، می‌پریدند و پایکوبی می کردند.

سرود ها از بالکن های پر آذین خیابان سانته فه طنین انداز شده بود که آن را مدیون مسی هستند و به روح مارادونا که دو سال پیش درگذشت تقدیم کردند. بسیاری معتقدند امروز او از بالا به آنها نگاه می کرد و ادای احترام می کردند.

مسی قبل از تورنمنت گفته بود که این آخرین جام جهانی او خواهد بود، اگرچه پس از این پیروزی به یک رسانه آرژانتینی گفت که هنوز کارش با تیم ملی تمام نشده است. این پیروزی موجی از سرخوشی را در سراسر آرژانتین به راه انداخت، جایی که مردم امسال با بحران اقتصادی و تورم نزدیک به 100 درصد دست و پنجه نرم می کنند. برای بسیاری، جام جهانی یک مهلت ضروری از سال 2022 بود که مردم را سرخورده و خسته کرده بود.

در نزدیکی ابلیسک، مردم از بالای پناهگاه های اتوبوس بالا رفتند، از شاخ و برگ یک تابلوی غول پیکر BA بالا رفتند، ترقه به راه انداختند و سرود جام جهانی آرژانتین را خواندند. از دیگر وقایع، هزاران آرژانتینی که در ابلیسک نمادین شهر و بیرون خانه اسطوره فقید فوتبال دیگو مارادونا جمع شده بودند اتفاق افتاد.عبارت قهرمانان جهان روی ابلیسک نمایش داده شد و یک بنر غول‌ پیکر به شکل یک پیراهن در پایین خانه اپرا پر زرق و برق Teatro Colón باز شد. در روزاریو زادگاه مسی، همسایگان با پرچم و بوق در اطراف خانه دوران کودکی او جمع شدند.
رئیس جمهور آرژانتین آلبرتو فرناندز گفت: که هیچ کلمه ای برای توصیف این لحظه وجود ندارد، جز اینکه بگوید: همیشه با هم، همیشه متحد.

بوئنوس آیرس، اهل آرژانتین: آنها می گویند فوتبال چیزی بیش از یک بازی است. روز یکشنبه، این حقیقت در قلب بوئنوس آیرس زنده شد. در چهره مردان و زنان جوانی که از بالای چراغ‌ های راهنمایی و رانندگی غوغا می‌کردند، در رقصان دختر بچه‌ هایی که پرچم ‌های کشور روی گونه‌ هایشان نقش بسته بود، و در مردان مسن که با اشک‌ ها مبارزه می‌کردند، دیده می‌شد و نبض دوستداران فوتبال همزمان دریایی از حضور مردم با طبل پیروزی نواخته می شد.

مترجم: هستی رفیعی