جمعه سی و یکم فروردین ماه

پیکار تنیسور بزرگ با سرطان

تنیسور بزرگ ناوراتیلووا قول داد که با تشخیص دوگانه سرطان مبارزه کند.

قهرمان 18 گرند اسلم انفرادی می گوید امیدوار است پس از تشخیص سرطان گلو و سینه نتیجه مثبتی به دست آورد.

مارتینا ناوراتیلووا به سرطان گلو و سینه مبتلا شده است، یک آسیب مضاعف که این بازیکن بزرگ می گوید قصد دارد با تمام توانش با آن مبارزه کند.

در بیانیه ای که نماینده او در روز دوشنبه منتشر کرد، قهرمان 18 دوره گرند اسلم انفرادی و عضو تالار مشاهیر بین المللی تنیس گفت که پیش آگهی او خوب است و او در این ماه درمان را آغاز خواهد کرد.

ناوراتیلووا 66 ساله که یکی از برترین تنیسور های تمام دوران است، گفت: این ضربه دوگانه جدی است اما هنوز هم قابل رفع است و من امیدوارم نتیجه مطلوبی به دست بیاورم.

او گفت: برای مدتی بوی تعفن می دهد، اما من با تمام آنچه دارم می جنگم.

مری گرینهام، نماینده او، گفت: سرطان اولین بار در اوایل نوامبر در جریان فینال های انجمن تنیس زنان (WTA) کشف شد، زمانی که ناوراتیلووا متوجه تورمی در گردن خود شد که پایین نیامد.

گرینهام گفت: وقتی از بین نرفت، بیوپسی انجام شد، نتایج به عنوان مرحله یک سرطان گلو برگشت.

همزمان با انجام آزمایشات گلو مارتینا، یک فرم مشکوک در سینه او پیدا شد که بعداً به عنوان سرطان تشخیص داده شد که کاملاً با سرطان گلو ارتباط نداشت.

هر دوی این سرطان ها در مراحل اولیه با نتایج عالی هستند.این اولین باری نیست که ستاره تنیس چک آمریکایی به سرطان مبتلا می شود، در سال 2010 سرطان سینه داشت اما شش ماه بعد مشخص شد.

با انتشار خبر تشخیص جدید او در روز دوشنبه، برخی از سیاستمداران، ورزشکاران و دیگران آرزوهای خوب خود را برای بهبودی موفقیت آمیز برای ناوراتیلووا ارسال کردند.

گزارش: هستی رفیعی