چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

ماموریت مربی ایرانی در والیبال عراق

مربیان ایرانی در سال های اخیر حضور چشمگیری در تیم های مختلف بانوان کشور های منطقه داشته اند.

درگذشته در والیبال پروین یادآور و در کوتاه مدت نسرین خزانی، در فوتبال شهین یاری، شهرزاد مظفر همچنین در ورزش های رزمی مربیان ایرانی نقش پررنگ در ورزش بانوان کشور هایی مانند کویت، قطر و عراق داشته اند.

اما میترا شعبانیان نخسیتن بانوی ایرانی است که سکان دار تیم ملی والیبال بانوان عراق شد. شعبانیان پیشتر در کشور ما سرمربیگری تیم های همه رده های ملی را در بخش بانوان بر عهده داشت.

وی چندی است که برنامه ریزی و هدایت تیم بانوان عراق را در دست گرفت تا این تیم را برای مسابقات غرب آسیا و همچنین کشور های عربی در کویت آماده سازد. عجیب اینکه حضور این مربی پرتلاش و آگاه آنگونه که باید مورد عنایت رسانه ها قرار نگرفته است ولی او تلاش می کند که بهترین عملکرد را داشته باشد.

شعبانیان در گفت و گو با البرز ورزشی اظهار داشت: دختران عراقی به لحاظ شرایط جسمانی در وضعیت خوبی به سر می برند و رئیس فدراسیون عراق از من خواست تا بیشتر در زمینه تیم های پایه دست به آینده نگری بزنم. علاقه خود من نیز پرداختن به جوانان و نوجوانان است.

شعبانیان پیشتر از یک تیم پرتغالی نیز پیشنهاد مربیگری داشت اما نپذیرفت چرا که شرط باشگاه موردنظر این بود که شش ماه رایگان کار کند!

شعبانیان از مربیان مستقل والیبال ما است که تلاش می کند که به قول خودش بدون پارتی و بر اساس شایستگی و لیاقت های فنی که دارد در صحنه حضور داشته باشد.

 گفت و گو: مرجان بنی یعقوب