جمعه دهم فروردین ماه

حاشیه های انتخابات کمیسیون ورزشکاران

انتخابات رئیس و نایب‌رئیس کمیسیون ورزشکاران در حالی امروز برگزار می‌شود که صحبت‌هایی در خصوص عدم تایید آیین‌نامه از سوی کمیته بین‌المللی المپیک مطرح شد.

به گزارش البرز ورزشی، فتاحیان مسئول امور بین‌الملل کمیته بین‌المللی المپیک اظهار داشت: 2 هفته پیش این آیین‌نامه به IOC ارسال شده و آنها جواب نداده بودند. دیشب با جروم مسئول این موضوع صحبت کردم و قرار شد امروز تاییدیه را به ما برسانند. همین الان جواب را گرفتیم که تایید کردند؛ آنها به ما گفتند تشکر می‌کنیم نسخه جدید فرستاده شده است. چون ما قبلا نظرات IOC را گرفته بودیم. آنها اعلام کردند همه نظرات لحاظ شده و نسخه جدید کاملا درست است.

وی افزود: تمامی اصول مورد تایید است. IOC اعلام کرد ما نظرات جدید را در چند روز آینده برای شما می‌فرستیم اما اصول تایید شده است.

هادی ساعی بعد از خواندن تاییدیه آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران، یادآور شد: اگر این استعلام با رئیس کمیسیون انجام نشده، اعضای جدید نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند. خوشبختانه تاییدیه IOC را گرفته‌ایم و باید 100 درصد اجرایی شود.

زهرا نعمتی بانوی کماندار کشورمان در نشست امروز اظهار داشت: ترویج اخلاق‌مداری است و باید به این موضوع اهمیت دهیم. تک تک ستاره‌ها الگو هستند. 2 ورزشکار به قدری زحمت کشیده‌اند که بدون تاییدیه می‌توانیم از آنها استقبال کنیم. اگر این موضوع با همه اعضا مشورت می‌شد بهتر بود.

قرار بود هر کدام از دوستان که یک سمت گرفتند ار ازتباطات سایر اعضا هم به صورت چرخشی استفاده کنیم. این موضوع آنقدر اهمیت ندارد که باعث کدورت شود. اگر آیین‌نامه واقعا مشکل دارد اجازه می‌خواهم انتخابات را عقب بیندازیم. اگر قرار است تاییدیه و مشورتی صورت بگیرد ارزش دارد که انتخابات را به عقب بیندازیم.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، در خصوص ابهامات حضور 2 عضو جدید در کمیسیون ورزشکاران، عنوان کرد: حالا که آیین‌نامه مورد تایید است و رئیس می‌تواند 2 نفر را بیاورد چرا با رئیس کمیسیون ورزشکاران مشورت نکرده است. رئیس کمیته با مشورت رئیس کمیسیون در هر زمان می‌تواند 2 نفر را با حق رای به عضویت در بیاید. حالا اگر مشورت نکرد، رئیس کمیته نمی‌تواند این 2 نفر را منصوب کند؟