شنبه یکم اردیبهشت ماه

تراکتور و سپاهان در حساس ترین تقابل هفته

تیم تراکتور جمعه هفته جاری حساس‌ترین و آخرین بازی هفته بیست‌ و پنجم را مقابل سپاهان برگزار می‌کند.

 تیم تراکتور درحالی به مصاف سپاهان، صدرنشین لیگ می‌رود که در سال جدید حواشی متعددی را پشت سر گذاشت، با این حال فاصله سیزده ‌امتیازی این تیم از صدر جدول ‌انگیزه لازم را به شاگردان خمز می‌دهد تا خود را بالا کشیده و از این وضعیت خارج شود.

تراکتور رده‌پنجمی درحالی با 39 امتیاز به استقبال هفته بیست‌وپنجم می‌رود که بازیکنانش اغلب عناوین مهم را به خود اختصاص داده و از این جهت حریف زهرداری برای سپاهان به حساب می‌آیند. سپاهان 37 گل زده و برترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده اما بهترین گلزنان و بهترین پاسور لیگ در تیم تراکتور حضور دارند و این کار را برای تیمی که می‌خواهد صدرنشینی را حفظ کند سخت است.

محمد عباس‌زاده و رضا اسدی به ترتیب با 10 و 9 گل زده بهترین گلزنان لیگ برتر هستند. این درحالی است که عباس‌زاده در برخی از بازی‌های لیگ غایب بوده و در تعدادی دیگر به‌عنوان یار تعویضی وارد میدان شد. اسدی نیز مهاجم نیست اما این فصل بر حسب نیاز در خط حمله به تیمش کمک می‌کند.

از سوی دیگر ریکاردو آلوز پرماجرا نیز تاکنون صاحب عنوان بهترین پاسور لیگ است و اگر تراکتور به همین منوال ادامه دهد چه بسا این عنوان تا پایان فصل باقی بماند. این را بگذارید در کنار 10 کلین ‌شیت محمدرضا اخباری تا در کل آمار تیم خمز بالا برود.

محمد عباس‌زاده شاید یکی از بهترین مهاجمان فعلی لیگ باشد اما محبوب خمز نیست. از وقتی این مربی در تیم تراکتور روی کار آمد به این مهاجم مسن خود کمتر بازی داد. هر چند مصدومیت مقطعی این بازیکن نیز مزید بر علت شد اما در کل با وجود تاثیرگذاری و گلزنی این بازیکن او علاقه‌ای به استفاده از عباس‌زاده نشان نمی‌دهد و شاید به همین دلیل یا او را به میدان نمی‌فرستد یا به‌عنوان بازیکن تعویضی از او استفاده می‌کند.

از طرفی عدم گلزنی این مهاجم در بازی آخر مقابل مس نیز می‌تواند این شرایط را تشدید کند چراکه پاکو خمز پیش‌تر هم گفته بود که علاوه‌بر گلزنی، علاقه زیادی دارد تا مهاجمانش پرسینگ را به‌خوبی انجام دهند و به همین دلیل نیز عباس‌زاده همچنان از ترکیب دور است.

گزارش: نیلوفر مژدهی