جمعه سی و یکم فروردین ماه

سید؛ کاپیتان جدید تیم ملی والیبال

سر گروهی تیم ملی همیشه با حرف و حدیث و حواشی همراه بوده است از سال ۱۹۵۸ که کاپیتانی زنده یاد محمد شریف زاده مدعی پیدا کرده بود تا امروز همواره حکایات دیدنی و شنیدنی نمک انتخابات شده بود.

اما به تایید اکثریت کارشناسان حسن کرد که بیش از ده سال نامش بر تارک تیم ملی می در خشید و نوار سر گروهی تیم ملی را در نخستین جهانی شدن  تیم (صوفیه بلغارستان۱۹۷۰) را بر سینه داشت مقتدر ترین کاپیتان بود و بعد از وی باید بر روی اسم سعید معروف زوم کرد که نزدیک هست سال لیدر تیم ملی بود.

نکته حایز توجه اینکه تقریبا همه سر گروه ها دریافت کننده یا پاسور بوده اند ولی به نظر می رسد در مسابقات مهم پیش رو این قاعده به هم خواهد خورد و یک سرعتی زن این نقش مهم را بر عهده خواهد گرفت و این بازیکن کسی نیست به جای سید محمد موسوی که جایزه ارزشمند بهترین مدافع سنین مختلف روی تور جهان را در ویترین افتخارات خود دارد.

سید و سعید که در صعود تیم ملی ایران به المپیک توکیو نقش بی بدیل داشته اند، اکنون ۳۶ سال سن دارد ولی با توجه به کمبود سرعتی زن مبرز در والیبال ایران به حتم برای تیم ملی کار گشا و حتی گره گشا خواهد بود این در صورتی است که باز از حضور در تیم ملی جا خالی ندهد و می دانیم که بهروز عطایی سرمربی تیم ملی نیز با اعتقاد راسخ از بازگشت سید به تیم استقلال خواهد کرد.

سید که با شهنوش رصی... بازیکن سابق تیم ملی بانوان ازدواج کرده است اهرمی ارزشمند و با تجربه برای تحرک و حتی تحول تیم ملی در مسیر دشوار المپیک پاریس خواهد بود، افت شدید میلاد عبادی پور در ایتالیا و آمار ضعیفی که ارایه داده دلمشغولی دیگر کادر فنی تیم ملی محسوب می شود هر چند که هنر اصلی میلاد در یافت و سرویس است و در آبشار کمتر نمایش پر فروغ داشته است.

نویسنده: جمشید حمیدی