جمعه سی و یکم فروردین ماه
ماجرای میلاد کر و شکایت باشگاه تراکتور

نصیرزاده :چرا باشگاه ما تاوان اشتباه دیگری را بدهد

میلاد کر، بازیکن ملی‌پوش تیم تراکتور به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال از سوی کمیته اخلاق متخلف شناخته و یک سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد.

از آنجا که این حکم قابل تجدید نظر است باشگاه تراکتور بلافاصله وارد عمل شد و لایحه دفاعی خود را درخصوص محرومیت این بازیکن به کمیته استیناف ارسال کرد.

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل این باشگاه خود از قوانین به‌خوبی مطلع است و از این رو به نوعی خواهان احقاق حق باشگاه تراکتور شده است. نصیرزاده گفت: فدراسیون فوتبال با خواهش میلاد کر را از ما گرفت. حتی پرواز او را ما تقبل کردیم. حالا حق و حقوق باشگاه ما را نادیده می‌گیرند. من معتقدم کار بد را میلاد انجام داد که علیه سرمربی تیم ملی صحبت کرد. این را به خودش هم گفتم و از او گله دارم. اما قرار نیست باشگاه تراکتور در این بین آسیب ببیند. ما همین حالا هم در خط دفاعی مشکل داریم او را هم محروم کنند که دیگر هیچ! باشگاه تراکتور در این پرونده درحالی دارد متضرر می‌شود که تاج شخصا به من زنگ زد و خواست تا کر را ترخیص کنیم. ما نهایت همکاری را با تیم ملی کردیم و حق‌مان این نبود.

در واقع تراکتوری‌ها مدعی هستند هر آنچه رخ داده مربوط به باشگاه تراکتور نیست و آنها در این بین مقصر نبودند که ضرر بدهند. باشگاه تراکتور برای این بازیکن وقت، انرژی و سرمایه هزینه کرده و حالا وقت آن است که از او استفاده کند نه اینکه به دلیل اختلافاتی که در جای دیگر و تیم دیگر رخ داده این باشگاه محروم شود. وی ادامه داد: اگر اختلافی بین این بازیکن و صمد مرفاوی هست چرا ما باید تاوانش را بپردازیم. آن هم در مورد حکمی که اصلاع علتش را بیان نکردند. حتی بازیکن را هم دعوت نکردند. ما فقط حدس می‌زنیم اتهام چیست! اگر می‌خواستند به هر دلیل بازیکن را جریمه کنند برایش جریمه نقدی در نظر می‌گرفتند و او را از بازی‌های ملی محروم می‌کردند تا خودش هم آسیب ببیند نه اینکه بیشترین صدمه را به باشگاه تراکتور بزنند.

به‌هرحال به نظر می‌رسد تراکتوری‌ها امیدوارند کمیته استیناف به بی‌تقصیر بودن باشگاه تراکتور در این پرونده توجه کند و اگر قرار است برای بازیکن به هر علتی تخلفی در نظر بگیرد منافع باشگاه تراکتور را نیز لحاظ کند. شاید این‌طور به نظر برسد که این رای ممکن است تغییر کند و بازیکن به هر دلیلی از همراهی تیم‌های ملی محروم شود نه از باشگاهی که هم بازیکن به تیم ملی داده و هم باید جور محرومیت او را بکشد.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که این حکم به دلیل مصاحبه او علیه تیم مربی تیم ملی بوده است گفت: بعید است به این دلیل باشد چراکه اتفاقا بخشی از مصاحبه میلاد خوب بود و نشان داد تیم ملی شئونات اسلامی را در این اردو رعایت کرده است. من در تماسی که با کمیته اخلاق داشتم متوجه شدم این حکم اصلا ربطی به مصاحبه او نداشته و در اصل به دلیل موضوع دیگری است. اگر هم تاکنون آن را اعلام نکردند به دلیل این بود که بازی‌های ملی تمام شود و او در این بازی‌ها به تیم کمک کند. حالا سوال من این است ما چرا باید صدمه ببینیم؟ یعنی بازی‌های تراکتور مهم نیست؟ اینها که این همه صبر کردند اجازه می‌دادند مسابقات ما هم تمام شود و بعد او را محروم می‌کردند. در کل بعید است وقتی بازیکنی علیه مربی تیم ملی بزرگسالان حرف زد و دو جلسه محروم شد بازیکنی به دلیل اینکه علیه مربی تیم ملی جوانان حرف زده است یک سال محروم شود. از این رو موضوع چیز دیگری است که ما هم نمی‌دانیم.

 در همین خصوص متوجه شدیم محرومیت میلاد کر به دلیل شاکی خصوصی و قبل از مسابقات تیم ملی جوانان است. پرونده این بازیکن بیش از یکسال پیش و به دلیل شکايت چند شاکی خصوصی باز شده بود.

گویا نامبرده از افراد مختلف وجوهی دریافت کرده و به آنها وعده استفاده در تیم های مختلف را داده بود. محرومیت میلاد کر ارتباطی با مصاحبه وی در مورد کادر فنی تیم ملی جوانان ندارد.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی