سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
مثلث رقابت در بالای جدول حساس شد؛

هدیه پرشورها به سرخابی ها!

لغزش شاگردان مورایس در تبریز و برد ارزشمند تراکتور بیش از همه کام سرخابی ها را شیرین کرد تا اوج رقابت را در هفته های آتی شاهد باشیم.

پرسپولیس در دیداری خانگی که ساده تر از دو پیکار حریفان در بالای جدول بود با سه گل ملوان را از پیش پا برداشت و امیدوارانه به انتظار جدال استقلال و سپاهان در اراک و تبریز با تیم‌های آلومینیوم و تراکتور نشست.

پرسپولیس بر خلاف بازی‌های گذشته قدری روانتر و هماهنگ تر نشان داد. کارهای ترکیبی ترابی، صادقی، سرلک، عبدی و عمری در فاز تهاجمی چشم نواز بود.

بازگشت موثر صادقی و کارهای سرعتی او و  پاسهای طلایی ترابی هواداران را به وجد آورد.

بعد از مدت ها اسماعیلی فر را در جناح راست پرتحرک و در هیات یک بازی ساز و پاس دهنده ایده آل دیدیم.

بیرانوند هم در قالب یک سوئیپر نقشی بی بدیل داشت. بازی سازی از عقب زمین، هدایت و رهبری او و شروع های اولیه موثر نوید یک دروازه بان شش دانگ‌ را داد که می تواند در تیم‌ملی هم کار گشا باشد.

در اراک هم استقلال خوش درخشید و در ورزشگاه مالامال از جمعیت میزبان، سه امتیاز حیاتی به نام آبی ها ثبت شد.

درخشش قائدی و ‌گل ارزشمند او پاداش بازگشت به تیم ‌ملی را داشت و آندو تیموریان نوید آن را داد.

این‌پیروزی بزرگ در حالی برای ساپینتو و شاگردانش به دست آمد که آنها هفته ای سخت و دشوار را پشت سر گذاشتند.

موضوع حذف از آسیا در پرونده جنجالی استراماچونی آلام هواداران استقلال را سخت جریحه دار کرده بود.

این بحران و مناقشه عجیب می توانست شیرازه تیمی بازیکنان استقلال را مختل کند، اما کادر فنی با هدایت درست و با حمیت بازیکنان از این گذرگاه سخت به سلامت عبور کردند و با برد حیاتی در برابر آلومینیوم به قهرمانی در این فصل امیدوار شدند.

در تبریز اوج رقابت لیگ برتر را شاهد بودیم .حضور چهل هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام و میلیون ها بیننده تلویزیونی شاهد جدال حساس تراکتور سازی و سپاهان بودند.

مورایس و خمز مهره های خود را با دقت و صرافت در مستطیل سبز چیده بودند. سپاهان برای به دست آوردن پیروزی به بازی سازی نورافکن، علی محمدی و احمد زاده، نفوذهای رضاییان از راست و ضربات شهریار مغانلو در پیشانی حمله چشم دوخته بود.

تراکتور سازی هم با حفظ شاکله دفاعی، عزم خود را برای برد خانگی جزم کرده بود.

تحرک دیدنی آلوز و صفا هادی در مرکز زمین و مانورهای گوستاوو در زمین حریف و حضور موثر رضا اسدی در محوطه جریمه سپاهان نوید یک بازی دیدنی و هجومی را می داد.

نیمه اول اگر چه متعادل و کم حادثه پیش رفت، اما نیمه دوم را دو تیم روانتر و رو به جلو آغاز کردند. در این میان شاگردان خمز هوشیار بودند و با ارسال توپ های عمقی در صدد ایجاد شکاف در خط دفاع سپاهان بر آمدند.

خطای پنالتی ریگی بر روی گوستاوو دقیقا بر اساس این تاکتیک‌ تراکتوری ها بدست آمد و گل سه امتیازی اسدی پاداش بازی بهتر و هوشیارانه تر پرشورها بود.

سپاهان با این شکست و لغزش نابه هنگام استقلال را در کنار خود دید و با فاصله یک امتیازی با پرسپولیس قرار گرفت.

یقینا اوج رقابت قهرمانی را در پنج هفته باقی مانده خواهیم دید، آنجا که سپاهان چشم انتظار دربی پایتخت بین دو تیم پرسپولیس و استقلال خواهد بود تا شاید از تقابل آنها به قهرمانی نزدیک شود.

اما پیروزی یکی از سرخابی ها رقابت را دیدنی خواهد کرد. شاید بعد از مدت ها، قهرمانی لیگ در هفته سی ام مشخص شود و در ماراتن پایانی جام در دسترس یکی از این سه رقیب قرار بگیرد.

گزارش: احمد میرزاییان