جمعه سی و یکم فروردین ماه

پرسپولیس نگران تکرار سرنوشت استقلال

با وجود شرایط بد مالی باشگاه پرسپولیس برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باید همه بدهی‌های خارجی و داخلی خود را پرداخت می‌کرد.

باشگاه پرسپولیس فصل بسیار سختی را از لحاظ مالی سپری کرده و می‌کند. مدیریت این باشگاه بعد از اینکه در تابستان تقریبا همه خواسته‌های یحیی گل‌محمدی در زمینه جذب مربیان خارجی مدنظرش برای کادرفنی و بازیکنان را برآورده ساخت، با قراردادهای مالی سنگینی مواجه شد.

درویش برای اینکه باشگاه پرسپولیس به سرنوشت کنونی باشگاه استقلال دچار نشود، با همکاری هیات ‌مدیره باشگاهش پرداخت بدهی‌ها برای گرفتن مجوز آسیایی را در اولویت‌های خود قرار داد. و الان که 5 هفته از لیگ باقی مانده باشگاه پرسپولیس فقط 56 درصد قرارداد بازیکنانش را پرداخت کرده است. حتی بازیکنان و مربیان خارجی این تیم هم تا همین درصد اشاره شده هم دریافتی نداشته‌اند.

هم‌اکنون منبع درآمدی این باشگاه بخش آخر پرداختی ایرانسل است که حدود 28 میلیارد خواهد بود. بدون شک این پول کفاف مابقی قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی این باشگاه را نخواهد داد. با توجه به همین مساله هیات ‌مدیره باشگاه پرسپولیس به دنبال راهکاری برای پشت سر گذاشتن این روزهای سخت مالی هستند. ضمن اینکه آنها نمی‌خواهند در هفته‌هایی که سرخپوشان رقابت تنگاتنگی را با سپاهان و استقلال برای قهرمانی دارند و در جام حذفی هم مدعی هستند، دغدغه مالی داشته باشند.

گزارش: نیلوفر مژدهی