پنجشنبه نهم فروردین ماه

آقای ساکت! جای شما حضور در رختکن داوران نیست

پایان دیدار سپاهان با تراکتور، مدیر عامل باشگاه سپاهان حرکتی را از خود نشان داد کاملا تازگی داشت و به دور از قوانین فوتبال بود.

ساکت پس از پایان بازی سپاهان با تراکتور و سنگینی شکست سپاهان، سراسیمه وارد رختکن تیم خود شد و با برداشتن لب تاپ که فیلم بازی را در آن وجود داشت به رختکن داوران رفت و صحنه هایی از جریان بازی را به داور نشان داد تا داور مسابقه را محکوم به قضاوت پر حرف و حدیث و تقریبا قضاوت یکطرفه کند.

در این لحظه البته ناظر داوری و نماینده فدراسیون فوتبال وارد رختکن داوران شده و با تذکرات شدید ساکت را از رختکن داوران اخراج کرد.

اینکه نحوه قضاوت داور چگونه بوده و نوع قضاوت او چگونه باید ارزیابی شود، نکته ای است که کارشناسان داوری باید به آن نظر دهند، اما روی سخن ما با ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان است. فرض بر این که قضاوت داور مسابقه صد در صد اشتباه بوده و داور عمدا چشم خود را بر روی صحنه های مورد اعتراض جناب مدیر عامل بسته است، با اینحال جایگاه مدیر عامل باشگاه آن نیست که لب تاپ به دست وارد رختکن داوران شده و بنای اعتراض و حرف های دیگری سر دهد.

اصولا مدیر عامل باشگاه باید در کلیات اقدام به اعتراض کند، اینکه او به جای سرمربی و سخنگو اقدام به حرکت خود جوش کرده و وارد رختکن داوران می شود، بی شک پرده فرو خواهد افتاد و جایگاه مدیر عامل دچار سقوط خواهد شد.

آنگاه که یک مدیر آشنا به قوانین، از مدار خارج شده و قوانین را زیر پا می گذارد، از دیگران چه انتظاری می رود؟ قطعا کمیته اخلاق و انضباطی درخصوص این رفتار مدیر عامل باشگاه سپاهان سکوت نخواهند کرد و طبیعی است که با صدور هر گونه آرایی، جایگاه ساکت در مدیریت باشگاه سپاهان با چالش مواجه خواهد شد.

گزارش: اکبر عزیزی