چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

گلدن ست روی ماسه های طلایی

لیگ والیبال ساحلی باشگاه های کشور از مرز هفته چهارم گذشت.

اما فقط دو تیم بدون شکست باقی مانده اند پارس جنوبی با نمایش خیره کننده علیرضا آقاجانی و عباس پور عسگری و تیم ساوانای شاهرود (بهشهر) با حضور بهمن سالمی و سینا شوکتی با هفت پیروزی بدون باخت به پیش می تازند.

این دو تیم را دو مربی با تجربه رضا نایینی و حمید موحدی هدایت می کنند، در مسابقات سال ‌جاری تیم ها هر بار دو بازی با فاصله اندک در یکروز برگزار می کنند و چنانچه نتیجه بازی آنها مساوی باشد، گلدن ست سر نوشت را رقم خواهد زد.

لیگ چهارم باشگاه ها روی ماسه های موسوم به طلایی تحرک بسیار خوبی را بین تیم ها را به وجود آورده است و علی رغم برخی اشکالات ارزشمند می نماید اما مسوولان کمیته ساحلی فدراسیون باید قدردان سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه باشند و به آنان اهمیت بدهند؛ سوای پارس جنوبی و ساوانا و سنگ آهن بافق که سرمایه گذاری ارزشمندی کرده اند اشخاصی چون مهندس رضا بحریه در والیبال ساحلی بدون منت سرمایه و وقت می گذارند این مرد شریف سوای تیمداری به نام پیکان بندر دیر این بار هزینه میزبانی لیگ را نیز بر عهده گرفت تا اهالی والیبال کشور معطوف به یکی از بکر ترین و زیباترین منطق ساحلی کشور شوند.

مظاهر بی مانند بندر دیر این افسوس را به وجود می آورد که چرا ناشناخته مانده است و چرا جاذبه های توریستی این بندر واقع در استان بوشهر مورد توجه صنعت گردشگری واقع نشده است. وقتی دیر را با مار ماریس ترکیه که پارسال میزبان تورنمنت بین المللی پیشکسوتان مقایسه می کنیم بدون تعصب به خود می بالیم که خداوند چه نعمت سر شاری را در اختیار ما ایرانیان گذاشته است.

بندر دیر سوای مواهب اقلیمی و طبیعی مردمانی دارد، مبادی آداب، مهربان که شفافیت و صداقت و سلامت در وجود شام موج می زند و حق این سامان است که دولتیان نگاه ویژه ای به آنها داشته باشد.

پدیده های لیگ ساحلی

سوای آرش وکیلی و حامد میرزاعلی که برای پیکان بندر دیر بازی می کنند، تیم دانش و توپ مشهد واقعا شگرف بازی کرد.

بازیکنان گمنام این تیم سعید صفاریان به ویژه مهیار رضایی ستودنی بودند، علی عابدی مربی تحصیلکرده مشهدی نیز کوچینگ مطلوبی داشت، فولاد هرمزگان نیز از تیم های شایسته لیگ ساحلی است دو بازیکن این تیم رضا نقیبی و ضرعام منصوری جلوی ستارگان ساحلی قد علم کرده است صرغام اگر تمرکز خود را حفظ کند و دنبال کری خوانی نباشد می تواند جای محکمی در تیم ملی داشته باشد، تنها باشگاه لیگ برتر که در این بخش عملکرد خوبی دارد شهداب یزد است با یک مربی بومی محمد جواد نظری و جوانانی همانند مهدی محفوظی و طاعا مهری و محمد رضا هادیان.

در حاشیه مسابقات هفته چهارم با تلاش حسن باز در هوا رییس جوان هیات استان بوشهر نیز آشنا شده ایم و نیز مسوولانی جوان همانند مهندس نیک اختر رئیس هیات شهرستان جم، احمدی رییس هیات شهر زیبای کنگان که مقدمات احداث زمین های ساحلی مدرن و استاندارد را در حوزه خدمتی خود فراهم آورده اند؛ اینها سهم ولایات ایران در والیبال ساحلی است اما درباره کمیته ساحلی فدراسیون حرف داریم که خواهیم نوشت.

نویسنده: جمشید حمیدی