سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

نهرودی: شاهین موسوی در جهانی تاشکند روی رینگ می رود

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2023، طی روزهای 11 تا 24 اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی "تاشکند" ازبکستان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: برهمین اساس تیم ملی بوکس به منظور آمادگی هرچه بیشتر و حضوری قدرتمند در این دوره از رقابت‌های از چندین فیلتر انتخابی عبور کرده که آخرین مرحله آن نیز روز چهارشنبه – 16 فروردین‌ماه بوده است.

سالن بوکس حاج احمد ناطق نوری، روز 16 فروردین میزبان برگزاری سه مسابقه انتخابی بود و در مهم‌ترین دیدار با توجه به گزارشی که از سوی صدا و سیما منتشر شد برخی شبهات به وجود آمد که سرمربی تیم ملی به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

حسینقلی نهرودی سرمربی تیم ملی بوکس ابتدا با اشاره مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی گفت: با توجه به حساسیت و اهمیتی که مسابقات قهرمانی جهان داشت تاکنون چندین مرحله رقابت انتخابی برگزار کردیم تا بتوانیم با توجه به شرایط موجود بهترین تصمیم را بگیریم و توانایی بوکس ایران را در میدان جهانی به نمایش بگذاریم.

وی افزود: آخرین مرحله از مسابقات انتخابی را نیز روز 16 فروردین ماه برگزار کردیم و انشالله طی روزهای آینده ترکیب نهایی برای حضور در این رقابت‌ها اعلام خواهد شد.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: در رابطه با مبارزه موسوی و رادمرد دو قهرمان ارزنده کشورمان صحبتی مطرح کردم که متاسفانه اشتباه برداشت و خاطر برخی عزیزان را مکدر کرد.

نهرودی تصریح کرد: داوران بر اساس کمیت یعنی ضرباتی که رد و بدل می‌شود به بوکسورها امتیاز می‌دهند و برای اینکه حقی از هیچ ورزشکاری ضایع نشود از سه داور درجه یک در کنار رییس کمیته داوران استفاده شد؛ در راند اول و دوم، دو داور رای به برد موسوی داده بودند و یک داور نیز نتیجه را مساوی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: راند سوم به دلیل برخورد سر و صورت قهرمانان به یکدیگر نیمه تمام باقی ماند که در نهایت با توجه به اینکه ضربه غیرعمد تشخیص داده شد، موسوی توسط هر سه داور برنده معرفی شد و بنده دراین خصوص اعلام کردم شاید اگر این اتفاق نمی‌افتاد نتیجه مبارزه به شکل دیگری رقم می‌خورد. همچنین در مصاحبه با گزارشگر صداوسیما اعلام کردم شاید اگر فرصت بیشتری داشتیم برای نتیجه‌گیری بهتر یک بازی دیگر برگزار می‌کردیم اما با توجه به شرایط موجود این امکان را نداشتیم که متاسفانه برداشت اشتباه از این صحبت من به وجود آمد.

نهرودی در پایان گفت: با توجه به نتیجه به دست آمده من و دیگر همکارانم در کادرفنی تصمیم گرفتیم موسوی که از تجربه خوبی برخوردار است و چندین مدال آسیایی در کارنامه دارد در مسابقات جهانی شرکت کند و از رادمرد نیز در رویدادهای آتی استفاده کنیم.