جمعه دهم فروردین ماه

دو طلای کشتی فرنگی آسیا گردن محمدی و دادمرز

پویا دادمرز نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای امیدهای جهان در دیدار فینال برابر روپین از هند به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: دادمرز پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۸ بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۸ بر ۱ از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

ایمان محمدی در ۶۳، ناصر علیزاده در ۸۷ و امین‌ میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، 3 نماینده دیگر ایران در ۵ وزن نخست این مسابقات هستند که امروز(یکشنبه) برای کسب مدال طلا به مصاف رقبایشان می‌روند. همچنین امین‌کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت در فینال ۷۷ کیلوگرم کشتی نمی‌گیرد.

در همین حال در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در آستانه قزاقستان، ایمان محمدی نماینده وزن ۶۳ کیلوگرم ایران در دیدار فینال مقابل شرموخامد شاریبجانوف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۹ بر صفر به برتری رسید و دومین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

محمدی پیش از این در دور نخست اتراحت کرد، سپس با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

پیش از این پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم به مدال طلای آسیا دست یافت و امین کاویانی نژاد نیز به علت آسیب دیدگی در فینال وزن ۷۷ کیلوگرم به میدان نمی‌رود.

در ادامه این رقابت‌ها ناصر علیزاده در ۸۷ و امین‌ میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم برای کسب مدال طلا به میدان می‌روند.